شیراز؛

گشت و گذار در شهرستان خنج فارس

خنج از شهرستان های تاریخی فارس است که در جنوب این استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: شهرستان خنج داراي 5800 كيلومتر مربع گستردگي است و مركز آن شهر خنج در 260 كيلومتري جنوب شرقي شيراز جاي دارد.

شهرستان خنج از شمال با شهرستان قیر و کارزین، از شرق با شهرستان لارستان، از جنوب با شهرستانهاي لامرد و گراش و از غرب با شهرستانهاي مهر و فراشبند هم مرز است.

بهادری پور ادامه داد: در شهرستان خنج نوع آب وهوا زمستانی معتدل و بهاری زود هنگام را بوجود می آورد .

وی افزود: درختان نخل که در تمام طول سال سرسبز هستند در اواخر زمستان طراوت خاصی را به منطقه می بخشد وجود آب انبارهایی با شکل ظاهری زیبا در مسیر راه اطراف و درون خنج جلوه دیگری به این شهرستان می دهد.

این مسئول بیان کرد: غار چهل گزی خنج ـ رودخانه قره آغاج سیف آباد ـ صحرای بالا ـ سد میر شریف ـ مناره شیخ دانیال ـ مسجد جامع ـ تپه توانگران- آتشکده محلچه- قلاع خنج و جاده سنگفرش از دوران هخامنشی از جمله آثار تاریخی، گردشگری و طبیعی این شهرستان هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: صنایع دستی و سوغات شهرستان خنج گلیم بافی ـ جوال باربند ـ چکه چادر شب ـ حصیر بافی ـ عروسک بافی ـ انواع لباس های محلی ـ کلاه و کلوته است.

بهادری پور افزود: گوده ـ کشک ده ـ سوکبا از جمله غذاهای محلی این شهرستان هستند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: گشت ، گذار ، خنج ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.