بروجردی در دیدار با مدیر بخش خاورمیانه‌ وزارت خارجه انگلیس:

لندن گام‌های اساسی در جهت پیشبرد همکاری‌های دوجانبه بردارد/ انگلیس برای زدودن ذهنیت منفی افکار عمومی ملت ایران باید تلاش کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با مدیر بخش خاورمیانه‌ وزارت خارجه انگلیس گفت: لندن برای ایجاد فضای جدید در مناسبات فی مابین باید تلاش بیشتری برای زدودن ذهنیت منفی افکار عمومی ملت ایران کند.

لندن گام‌های اساسی در جهت پیشبرد همکاری‌های دوجانبه بردارد
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، ادوارد اوکدن مدیر بخش خاورمیانه‌ای وزارت خارجه انگلیس پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 12اسفند) با "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه عملکرد دولت انگلیس در روابط با ایران گفت: لندن برای ایجاد فضای جدید در مناسبات فی مابین باید تلاش بیشتری برای زدودن ذهنیت منفی افکار عمومی ملت ایران کند.

وی در ادامه به مواضع دولت انگلیس در زمینه تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای ایران و تروریسم اشاره کرد و بیان داشت: مواضع کنونی لندن در مورد تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای ایران و بسیاری موارد دیگر کمکی به ایجاد فضای جدید در روابط دو جانبه نمی‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: لندن با اتخاذ رویکردهای جدید گام‌های اساسی در جهت پیشبرد همکاری‌های دو کشور بر دارد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اتخاذ سیاست‌های دوگانه غرب در قبال موضوعاتی مانند دموکراسی و انتخابات آزاد و مبارزه با تروریسم اظهار داشت: بی‌توجهی غرب به خواست عمومی مردم بحرین برای انجام انتخابات آزاد و براساس رویه‌های معمول بین‌المللی و عدم مبارزه جدی به تروریسم در منطقه پیامدهای نامطلوبی برای امنیت و آرامش در منطقه و جهان دارد.

وی همچنین با تاکید بر سیاست اصولی کشورمان در مبارزه قاطع با گروه‌های تروریستی گفت: تروریسم خطری جدی برای امنیت و پیشرفت تمام ملت‌ها است و اتخاذ سیاست‌های نادرست موجب تقویت و رشد گروه‌های تروریستی در منطقه خواهد شد.

بروجردی همچنین با اشاره به اوضاع سوریه و سیاست‌های نادرست غرب در کشور تصریح کرد:‌ بی‌توجهی به حاکمیت ملی سوریه و کمک به هجوم هزاران تروریست به خاک این کشور موجب ایجاد شرایط کنونی در سوریه شده که ادامه آن به نفع هیچ‌کس نخواهد بود و همه از آن زیان خواهند دید.

در این دیدار همچنین مدیر بخش خاورمیانه‌ای وزارت خارجه انگلیس با تاکید بر اهمیت تقویت روابط با کشورمان گفت:‌ باید با نگاه به آینده فضای جدیدی در مناسبات دو کشور گشود.

وی همچنین با بیان اینکه مردم و دولت انگلیس احترام خاصی برای فرهنگ و تاریخ ملت ایران قائل هستند، بیان داشت: علاقه‌مندیم فصل جدیدی در مناسبات فی‌مابین بگشاییم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به نتایج مثبت دست یابد.

اوکدن همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات در روابط دو کشور افزود: لندن تلاش خود را برای این مسائل که نفع دو کشور است، خواهد کرد.

 مدیر بخش خاورمیانه‌ای وزارت خارجه انگلیس با تاکید بر سیاست کشورش در مبارزه با گروه تروریستی داعش خاطرنشان کرد: لندن در مبارزه با این گروه تروریستی جدی و مصمم است.

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار