وزیر نیرو عنوان کرد

رقابت‌پذیری اصل ماندگاری در بازارهای داخلی و خارجی

چیت‌چیان گفت: بخش خصوصی برای حضور فعال در بازارهای داخلی و خارجی باید نسبت به قدرت رقابت ‌پذیری با دیگر کشورها اهمیت زیادی قائل شود.

رقابت‌پذیری اصل ماندگاری در بازارهای داخلی و خارجیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه دستاوردهای مپنا با بیان اینکه تمام تجهیزات مورد نیاز شبکه متکی به ظرفیت و توانمندی تولید داخل است گفت: علاوه بر این تجهیزات و خدمات داخلی به 40 کشور دنیا صادر می‌شود.

وی افزود: این امر نشان از تفکر راه‌بردی در بین مدیران بوده است اینکه مدیران تنها 2 تا 3 سال مدیریت خود را مد نظر نداشته بلکه برای سالهای اینده نیز سرمایه‌گذاری می‌کردند.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه از مجموعه 73 هزار مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاه کشور بیش از 35 هزار مگاوات تولید برق کشور تولید مپنا است گفت: نیمی از کل ظرفیت تولید برق کشور توسط مپنا صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات این گروه به خاطر مشکلات صنعت برق است گفت: اگر این مشکلات هموار نشود مپنا دچار مشکل می‌شود. 

وی تصریح کرد: این مشکلات محدود به مدیران صنعت برق نیست و فراتر از صنعت برق است و در این خصوص باید تصمیمات لازم گرفته شود.
وی در ادامه ارتقا رقابت‌پذیری را لازمه حضور فعال این گروه در بازار بزرگ صنعت برق عنوان کرد و گفت: برای ادامه کار اگر این  گروه ارتقا لازم را نداشته باشد دچار کهولت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از کشورها و شرایط رقابتی فراهم نشده است، گفت: کلید راهبردی موفقیت شرکتها به موضوع قدرت رقابت بستگی دارد و توجه کردن به این موضوع موجب حفظ و ارتقا این گروه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو تمام حمایت خود را برای ایجاد بازار هم در داخل و هم در خارج از کشور برای بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بخش ، خصوصی ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار