کرمان؛

ایام فاطمیه، ایام بصیرت آموزی است

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به زندگی سراسر درس حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: ایام فاطمیه، ایام بصیرت آموزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، حجت الاسلام سید حسن سعیدی از مدرسان حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه ثارالله شهر کرمان در جمع باشکوه عزاداران فاطمی با تبیین ابعاد زندگی بانوی بزرگ اسلام، گفت: زندگی حضرت زهرا (س) سراسر درس است که باید آنها را در مسیر زندگی خود به کار گرفت.

وی با بیان اینکه زندگی آن حضرت به سه دوره قبل از ازدواج، ازدواج با حضرت علی (ع) و بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) دسته بندی می شود، افزود: زندگی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) متفاوت تر از دو دوران قبل بود و این دوران بسیار درس آموز است.

این مبلغ علوم دینی با اشاره به اینکه بعد از پیامبر (ص)، دختر ایشان وظیفه دیگری را در خودش احساس می کند، خاطر نشان کرد: آن وظیفه در یک کلام بصیرت فاطمی است.

وی با بیان اینکه تعمق در دوران زندگی حضرت زهرا (س) سبک زندگی را در همه ابعاد بویژه رفتار در خانواده را به ما می آموزد، گفت: خوبی مجالس فاطمیه این است که به ما درس های فاطمی می آموزد بویژه اینکه ایام فاطمیه، ایام بصیرت آموزی است.

فرزند آیت الله شهید سعیدی با اشاره به اینکه این بانو جان خود را در دفاع از ولایت به خطر انداخت، افزود: بصیرت یعنی اینکه قلب ما بینا باشد و در مقابل فتنه های زمان آنها را درک کرده و به موقع عکس العمل نشان دهیم.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به حوادث سال 88 در کشور که به فتنه 88 معروف شد، گفت: مردم زمان ما با مردم زمان حضرت علی (ع) بسیار متفاوت تر بودند چرا که مردم ما بینایی را با قلبشان درک کردند ولی مردم زمان مولا چشمشان را بستند و خود را کور جلوه دادند.
 
انتهای پیام/ض
برچسب ها: ایام ، فاطمیه ، بصیرت ، آموزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.