مدير امور ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار:

28 هزار نفر از طريق بازار سرمايه صاحب خانه شدند

مدير امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: با توجه به خدمات ويژه‌ای که از ابتدای سال 89 برای تسهيلات مسکن در نظر گرفته‌ايم و طرفداران زيادی هم دارد، 815 هزار و 488 نفر از اين امکان استفاده کرده‌اند و صاحبخانه شده‌اند و با خريد اوراق به استفاده از تسهيلات مسکن منجر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، مطهره مروج افزود: در بهمن ماه  28 هزار و 65 نفر از اين تسهيلات استفاده کردند.

وي درباره اينکه تا پايان بهمن چند کد سهامداري در بازار سرمايه صادر شده است، گفت : از ابتداي فعاليت بازار سرمايه تاکنون حدود 7 ميليون و 953 هزار کد سهامداري به عنوان کدهايي که قابليت فعاليت دارند، در سيستم پس از معاملات ثبت شده است.
 
مدير امور ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار افزود: حدود 5 ميليون و 870 هزار کد فعال هستند که مي توانند در سيستم ، معامله را انجام دهند . مدير امور ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار با مقايسه اين تعداد کد معاملاتي با زمان مشابه پارسال گفت : در زمان مشابه پارسال حدود 7 ميليون و 43 هزار کد داشتيم و امسال هم 596 هزار و نهصد و 31 کد سهامداري به بازار سرمايه اضافه شده اند.

مروج در باره سهامداران  زن در بازار سرمايه هم گفت: يك ميليون و 692 هزار و  156 کد، به زنان اختصاص پيدا کرده  است.

وي با تشريح فرآيند ورود سرمايه گذاران خارجي به بازار سرمايه گفت: با توجه به اينکه بخشي از عمليات صدور کدهاي سرمايه گذاري خارجي در شرکت سپرده گذاري انجام مي شود، آمارها به شکل دقيق  از سيستم استخراج  شده است که در اين ميان، 121 کد سهامداري از ابتداي امسال در اين  سامانه ثبت شده است ؛ اين سرمايه گذاران خارجي کد سهامداري خودشان را از شرکت سپرده گذاري دريافت  و به بازار سرمايه ورود کرده اند که مي توانند از اين طريق در بورس هاي مختلف ادامه فعاليت دهند .
 
مدير امور ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار به آخرين فعاليت ها در خصوص سامانه پس از معاملات هم اشاره کرد و گفت: سامانه جديد پس از معاملات پروژه بزرگي است که به شکل مستمر در حال پي گيري آن هستيم و در واقع راهبري اين پروژه را به عهده داريم.
 
وي اضافه کرد: ذينفعان مختلفي را اعم از کارگزاران، ناشران، مديران عملياتي بورس ها و سازمان بورس در سطح بازار سرمايه داريم  که به صورت ويژه  با کاربري هاي متنوع ، براي هرکدام از آنها  نيازمندي ها  را جمع آوري کرديم و روي سامانه در دسترس قرار داديم تا  نيازمندي ها و بازخوردهاي آنها را به صورت آنلاين دريافت کنيم.

مروج اظهار داشت: براي ناشران بازار سرمايه هم  چون اولين بار است که با سامانه ما مرتبط مي شوند، دوره هاي آموزشي ويژه برگزار و نيازمندي هاي انها را دريافت کرده ايم .
 
وي همچنين از مقدمات تدوين " دستورالعمل جامع ثبت  دارايي مالي" خبر داد و گفت :  دستور العمل جديدي  تحت عنوان " دستورالعمل جامع ثبت هيبريدي دارايي مالي" در دست تدوين و نهايي سازي است تا  پس از بازنويسي و بازنگري همه نيازمندي ها و تغييراتي که بايد در تمام فرآيندهاي اين مدل ديده شود،  به تصويب سازمان بورس برسد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، سرمایه ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار