دبير جامعه تخصصی صنعت كفش كشور با بيان اين كه سالانه بيش از 175 ميليون جفت كفش در كشور توليد می‌شود، گفت: بخش زيادی هم وارد می‌شود اما توليدات داخل برای همه سليقه‌ها و با قيمت‌های مناسب عرضه می‌شود و كيفيت مطلوبی هم دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علي لشكري گفت:‌ خوشبختانه توليد مواد اوليه طبيعي و مصنوعي براي صنعت كفش در ايران خوب است و بايد فرايند توليد و قيمت گذاري اين محصولات و مواد اوليه منطقي باشد و اميدواريم با همكاري دولت و صنايع پتروشيمي هزينه هاي اداري تأمين مواد اوليه كاهش يابد.

رئيس هيات مديره جامعه صنعت کفش گفت: صنعت کفش ايران در رتبه 11 جهان و هفتم اسيا قرار دارد و از نظر ميزان مصرف 16 است و در خاورميانه نخستين توليد كننده محسوب مي شود.

وي تصريح كرد : اين صنعت ظرفيت ارزآوري و اشتغال‌زايي بالايي دارد كه برابر صنعت خودروي کشور نيروي انساني شاغل دارد و عمده نيروي کار اين صنعت خرد و کارگاهي است.

وي گفت: 95 درصد واحدهاي توليد کفش کشور واحدهاي کوچک و کارگاهي هستند.

لشكري در مصاحبه با راديو اقتصاد افزود: صنعت كفش تبريز از اركان مهم اين صنعت در كشور است و امروزه به كشورهاي اروپايي هم صادرات داريم كه نشان دهنده كيفيت توليدات داخل است و بايد رسانه هاي گروهي و از جمله صدا و سيما براي فرهنگ سازي در زمينه استفاده از كالاهاي داخلي بيشتر تلاش كنند كه خوشبختانه روند خوبي ديده مي شود.

لشكري گفت: ساماندهي نرخ سود تسهيلات بانكي ، آسان سازي تأمين مواد اوليه و برندسازي و همچنين حمايت از صادرات و مديريت بازار مي تواند ظرفيت توليد صنعت كفش كشور را هم براي بازار داخلي و هم براي بازار خارجي افزايش دهد.

وي با بيان اين كه كفش هاي دست دوز در مقياس پايين توليد مي شود ، افزود: فعالان اين بخش هم تلاش مي کنند از ماشين آلات و فناوري هاي روز براي افزايش مقياس توليد استفاده كنند كه در كاهش هزينه تمام شده موثر خواهد بود و بايد به سمت افزايش ميزان توليد در واحد باشيم كه به ساماندهي قيمت ها نيز كمك خواهد كرد.

لشكري به شهروندان توصيه كرد در صنعت كفش فقط به دنبال تزئينات نباشند بلكه كفش بايد ابتدا ويژگي هاي سلامت و بهداشت را داشته باشد و پس از آن به شكل ظاهري و تزئينات آن توجه كنيم چون كفش مستقيم با پا در ارتباط است و بايد بهداشت و سلامت آن در اولويت باشد و حتماً استانداردها در توليد آن اعمال شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار