هراس رژیم اسرائیل از وقوع انتفاضه سوم و برگزاری یک رزمایش غیرمنتظره و بی‌سابقه

ارتش اسرائیل برای کسب آمادگی جهت مقابله با انتفاضه سوم فلسطینیان در کرانه باختری رزمایش برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: رزمایش غیرمنتظره و بی سابقه ارتش اشغالگر قدس در کرانه باختری نشان دهنده هراس اسرائیل از وقوع انتفاضه سوم در فلسطین بود. در سایه قطع روابط فلسطین و اسرائیل و با توجه به اقدام اسرائیل در توقیف مالیات های فلسطینیان و به لحاظ فروکش کردن شور دستگاه های امنیتی فلسطینی در جلوگیری از حملات ضد اسرائیلی، احتمال به راه افتادن انتفاضه سوم زیاد شده است.

خلیل شاهین تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: اسرائیل با برگزاری رزمایش گسترده در کرانه باختری و ابلاغ این مساله به تشکیلات خودگردان فلسطین در واقع پیام تهدید آمیز روشنی به فلسطینی ها داده است.

در این رزمایش که تحت نظارت آیزنکوت رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل برگزار شد، شانزده هزار نیروی ذخیره ارتش اسرائیل فراخوانده شدند که سه هزار تن از این نیروهای ذخیره در رزمایش حضور عملی پیدا کردند. 

در این رزمایش اغلب سلاح های ارتش اسرائیل بکارگرفته شدند و به صورت فرضی با ربایش شهرک نشینان، به اسارت گرفتن نظامیان و حمله به نیروهای اسرائیلی و حمله به شهرک ها مقابله صورت گرفت.

هرچند رزمایش غیرمنتظره اسرائیل در کرانه باختری نشان دهنده بیم اسرائیل از امکان در گرفتن انتفاضه سوم در سرزمین های فلسطینی است با این حال این رزمایش ضرورتاً از ایجاد آمادگی در دیگر جبهه ها مانند جبهه لبنان و سوریه یا جبهه نوار غزه غافل نبوده است.

"رونی شاکید" نویسنده مسائل فلسطین در روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت: این رزمایش به علت وجود نظریاتی جدید در ستاد ارتش اسرائیل انجام شد. پیام این رزمایش این است که ارتش اسرائیل برای درگیری در هر جبهه ای آماده است. این رزمایش با توجه به بروز عوامل انفجارزا در کرانه باختری و وجود تنش در جبهه شمالی و جبهه غزه برگزار شده است.

انتخاب کرانه باختری برای انجام این رزمایش برای جلوگیری از افزایش تنش در دیگر جبهه های متشنج بوده است هر چند که این رزمایش پیام بازدارندگی به طرف های متعددی ارائه می کند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار