طباطبایی گفت: کشورهای توسعه نیافته می‌توانند با افزایش سطح نیروی انسانی خود شکاف میان خود و کشورهای توسعه یافته را به حداقل ممکن برسانند.

کاهش شکاف میان کشورهای توسعه یافته با افزایش سطح بهره‌وری ممکن استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در نهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهره‌وری اظهار داشت: انجمن صنعت برق در حوزه بهره‌وری تنها به دلیل نگاه تخصصی آنها به این معقوله بهره‌وری است که این خود می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد. 
 
وی افزود: بهره‌وری و کیفیت جزء مولفه‌هایی هستند که ارتباط جدی باهم دارند و کیفیت تأثیر بسزایی در بهره‌وری دارد.  
 
طباطبایی رقابت‌پذیری را نیز مولفه دیگری از بهره‌وری دانست و ادامه داد: هرچه رقابت‌پذیری و نوآوری که از مولفه‌های مهم بهره‌وری است بیشتر باشد کیفیت ارتقا می‌یابد که در نتیجه افزایش بهره‌وری را نیز در پی خواهد داشت.  

وی در خصوص تفاوت سطح بهره‌وری و رشد بهره‌وری اظهار داشت: سطح و رشد بهره‌وری دومقوله کاملا متفاوت هستند و کشورها به واسطه پیشرفت و افزایش کیفیت و تولیدات خود می‌توانند بهره‌وری را نیز افزایش دهند.  
 
طباطبایی در ادامه تصریح کرد: بهره‌وری مقوله‌ای است که باید بومی باشد و به عواملی همچون سرمایه انسانی توجه بسیاری شود.  

طباطبایی در پایان اظهار داشت: کشورها به واسطه افزایش سطح بهره‌وری خود می‌توانند به توسعه یافتگی خود کمک کنند و با بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی خود شکاف موجود میان خود و کشورهای توسعه یافته را به حداقل ممکن برسانند زیرا اگر کشوری به بحث سرمایه انسانی توجه ویژه‌ای نداشته باشد و برای بهبود و شرایط  آن تلاش خاصی نداشته باشد مطمئنا به بهره‌وری دست نخواهد یافت.  

انتهای پیام/
برچسب ها: تفاوت ، کیفیت ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار