علی رغم ادعای ائتلاف به رهیری آمریکا علیه تروریسم مبنی بر اینکه این ائتلاف کارآمد بوده است، ولی واقعیات روشن، عکس آن را تائید می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوطن"؛ علی رغم ادعای ائتلاف به رهیری آمریکا علیه تروریسم مبنی بر اینکه این ائتلاف کارآمد بوده است، ولی واقعیت روشن عکس آن را تائید می کند؛ چراکه آنچه در میدان اتفاق می افتد آن چیزی نیست که رسانه ها انعکاس می‌دهند، بلکه در میدان تصویری خلاف آنچه از این ائتلاف و به ویژه آمریکا انتظار می رفت موجود است؛ زیرا امریکا اگر می‌خواست می توانست تنها طی سه روز و بدون مشارکت طرفی دیگر حملات مهلکی را علیه این تروریسم انجام دهد که به حیات آن در روی این کره خاکی پایان می‌داد.

این دروغی آمریکایی است که ما اعتقاد داریم بنا بر دلایل متعدد بر کسی پوشیده نیست: اول آنکه آمریکا از حالت آشوبی که منطقه را از طریق ظهور این گروه ها در می نوردد خرسند می باشد و امیدوار است دامنه آن گسترش یابد و تمام منطقه را دربرگیرد.

دوم انکه آمریکا که در منطقه چیزی جز اسرائیل و نفت برایش اهمیت ندارد، اسرائیل را در حال حاضر در امنیت کامل می‌بیند و نفت هم به همان قیمتی که بدان تمایل دارد معامله می شود.

دلیل سوم این است که آمریکا به آشوب افکنی و ایجاد تشنج در منطقه و تثبیت آن به مدتی طولانی موفق شده و در نتیجه از عدم انتقال آن به داخل خاک خویش اطمینان حاصل کرده است.

این تصور ما را متوجه اساسی ترین محور که خود به تنهایی می تواند قواعد بازی را تغییر دهد می سازد و آن اعتبار سوریه به عنوان اساسی ترین رکن در ائتلاف بین المللی علیه تروریسم می باشد؛ با وجود انکه سوریه بی وقفه با آن می جنگد و در جبهه های متعدد خسارت های سنگینی را بدان تحمیل نموده است، ولی حضور نداشتن آن در ائتلاف نامفهوم است و رنگ و بویی فریبکارانه و دروغین به این ائتلاف و جنگش علیه تروریسم می بخشد.

آنچه داعش اکنون علیه عرب ها از کشتار آنان گرفته تا تخریب تمدن و آثار فرهنگی آنان اعم از مساجد، کلیساها و یا محتویات موزه موصل مرتکب می شود، تصویر بسیار دردناک و مرارت باری را ارائه می دهد؛ ای ازن رو ما در مقابل انسان های متوحشی قرار داریم که هیچ ارزشی نه برای انسانیت و نه برای فرهنگ و تمدن تاریخی آن قائل نیستند که البته ارتکاب چنین اعمال جنایتکارنه با چشم پوشی آمریکا و با حمایت ترکیه و برخی کشورهای عربی چیز عجیبی نیست.

بنابراین مادامی که آمریکا تنها به دنبال خواسته های خود می باشد و نیز مادامی که اسرائیل در مقابل ناتوانی اروپا این امکان را دارد تا به شراره‌های آتش آشوب بیفزاید، این واقعیت فاجعه بار و مصیبت زا در منطقه همچنان باقی خواهد ماند.

ما براین باور نیستیم که دیگر فرصت از دست رفته و نمی‌شود که آمریکا در سیاست‌های خود در مبارزه با تروریسم تجدید نظر کند؛ بلکه فرصت همچنان باقی است تا کشورهای بزرگ دست از دروغ پردازی بردارند و به سمت حقیقتی که بدان وعده داده اند بگرایند؛ نابودی این تروریسم با تمام قدرت و توانی که دارد در کوتاه ترین زمان ممکن ، امکان پذیر می باشد و اولین گام در این راستا، توقف طرح تمسخر آمیز متعلق به آموزش مخالفان باصطلاح میانه رو می باشد؛ چراکه تفنگ و توپ هیچ اعتدال و میانه روی ندارد و تمام آن افراطی‌گری و تروریسم به شمار می‌رود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار