در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های کشف ۵ هزار فقره تجهیزات رادیویی غیرمجاز و جای خالی دولت در پازل معیشت فرهنگیان پیگیری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه جام جم، ایران، وطن امروز و آرمان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون افزایش نرخ هتل‌ها با بازارگرمی آژانس‌های مسافرتی، شیوع بیماری در زندان‌ها، وجود مخدر در داروهای ماهواره‌ای و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.  
 
*روزنامه ایران 

با فرارسیدن ایام نوروز و در آستانه سال جدید بازارگرمی بسیاری از مشاغل آغاز می‌شود، به طوری که افزایش نرخ‌های جدید مشاغل و اصناف مختلف به وضوح دیده می‌شود.  
 
این در حالی است که مردم و شهروندان با فرارسیدن نوروز به رسم همیشگی به مسافرت‌های نوروزی می‌روند و متحمل مخارج سنگین در اماکن و اصناف مختلف می‌شوند.  
 
روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش نرخ هتل‌ها با بازارگرمی آژانس‌های مسافرتی می‌پردازد.  
 
در این گزارش آمده است، هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز شدند تا نرخ اتاق‌هایشان را تا ۲۰ درصد افزایش دهند و در شهرهایی مانند مشهد، رامسر، شیراز و اصفهان ۵۰ درصد افزایش نرخ در هتل‌ها دیده می‌شود.  
 
در ادامه نیز موضوع‌های تعیین نرخ هتلداران براساس قیمت مصوب، اطلاع رسانی مسافران از تخلف هتلداران به سامانه ۰۹۶۶۹، افزایش دوباره قیمت برخی از هتل‌ها در بهمن ماه سال ۹۳، افزایش قیمت هتل‌ها در آستانه نوروز، افزایش نرخ هتل‌ها به بهانه مالیات، عوارض شهرداری و افزایش حامل‌های انرژی، وجود بلیت‌های چارتری آژانس‌های مسافرتی و... بررسی می‌شود.  
 
همچنین، روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های ایران امانتدار میراث فرهنگی عراق و سوریه می‌شود، ترکیبات موادمخدر در داروهای تبلیغ شده در ماهواره و انتقاد وزیر جوانان از اهمال نهادهای مسئول در امر ازدواج می‌پردازد.  
 
*روزنامه‌ آرمان 

 کشف ۵ هزار فقره تجهیزات رادیویی غیرمجاز 

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کشف ۵ هزار فقره تجهیزات رادیویی غیرمجاز می‌پردازد.  
این روزنامه در این باره آورده است:  
ایران جزو کشورهایی است که در منطقه از لحاظ کنترل فرکانس عملکرد قوی و مثبتی داشته است، امروزه ارتباطات رادیویی به عنوان یک زیرساخت در مقوله IT مطرح است و بسیاری از شبکه‌های ارتباطی، نیروهای مسلح و سازمان‌های UV ارتباطات بیسیم می‌چرخد.  
 
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های صدور ۱۲ مجوز استفاده از فرکانس در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نبود تناسب میان جرم و مجازات استفاده کنندگان تجهیزات رادیویی غیرمجاز، جایگاه ایران در منطقه از نظر عملکرد کنترل فرکانس، کنترل تداخل فرکانس در مرز‌ها، انعقاد تفاهم نامه ایران و کشورهای همسایه بجز کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان و... صورت می‌گیرد.  
 
همچنین، روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع شیوع بیماری در زندان‌ها و وضعیت بهداشتی زندان قزلحصار مناسب نیست، می‌پردازد.  
 
*روزنامه وطن امروز 

وجود مخدر در داروهای ماهواره‌ای 

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع وجود مخدر در داروهای ماهواره‌ای می‌پردازد.  
 
گرایش مخاطبان به محصولات ماهواره‌ای به ویژه محصولات بهداشتی و دارویی باعث افزایش آسیب‌ها و معضلات بسیاری شده است، این در حالی است که بسیاری از محصولات بهداشتی و دارویی باعث بیماری‌های مختلف و یا اعتیاد مصرف کنندگان می‌شود.  
 
در این گزارش آمده است، مخاطبان محصولات ماهواره‌ای و محصولات بهداشتی و دارویی با اندکی توجه به بروشورهای شرکت‌های تولیدکننده دارو که شماره ثبت، مجوز، محتویات، موارد مصرف و عوارض احتمالی را ممهور به مهر تائید وزارت بهداشت در خود دارو به طوری می‌توانند با تکیه بر علم متخصصان و اطمینان خاطر آن‌ها را مصرف کنند.  
 
در ادامه نیز موضوع‌های تشریح قوانین فرآورده‌های دارویی ماهواره‌ای و خارج از شبکه‌های مجاز نسبت به وجود موادمخدر، تبلیغات داروهای ماهواره‌ای اغواگرایانه، غیر اطمینان بودن داروهای تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای، بی‌خبر بودن مصرف کنندگان از ترکیبات داروهای ماهواره‌ای و... بررسی می‌شود.  
 
همچنین، روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های حذف بودجه ریزگرد‌ها در مجلس دروغ است، جای خالی دولت در پازل معیشت فرهنگیان، ۷ مطالبه معلمان درباره مشکلات معیشتی، ورود مجلس به مشکلات معیشتی معلمان می‌پردازد.  
 
*روزنامه جام جم 

گفتگو در خانه تعطیل شده است 
روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع گفتگو در خانه تعطیل شده است، می‌پردازد.  
 
کاهش ارتباطات عاطفی میان والدین و فرزندان، اشتغال پدران و مادران و کمبود وقت کافی والدین برای توجه به فرزندان، افزایش شبکه‌های اجتماعی و مجازی، اعتیاد بیش از حد کودکان، نوجوانان و جوانان به شبکه‌های اجتماعی و مجازی، آسیب‌ها و معضلات بسیاری را به وجود آورده است.  
 
روزنامه جام جم در این باره آورده است:  
شبکه‌های اجتماعی و تنوع این شبکه‌ها همیشه آسیب پذیر نیست، اما هنگامی که افزایش شبکه‌های اجتماعی و وسایط ارتباط جمعی باعث شود که تمام وقتمان را با موبایل بگذرانیم، حتی دیگر در محیط خانه هم حرفی برای گفتن نداشته باشیم، آن وقت است که باید به این رسانه به دید یک تهدید بالقوه نگاه کرد.  
 
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های جایگاه شبکه‌های اینترنتی از جمله فیس بوک و شبکه‌های مبتنی بر موبایل مانند وایبر، لاین و واتس آپ، استفاده مناسب از شبکه‌های اینترنتی، وجود میانگین ۳۰ دقیقه صحبت در خانواده‌ها، نبود ارتباط موثر کلامی در خانواده‌ها، طلاق عاطفی در خانواده‌ها، تغییر نسل و عوض شدن هنجارهای لازم و... صورت می‌گیرد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: صفحات ، اجتماعی ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار