سخنگوی دستگاه قضا در نشست‌های خبری مرداد ماه 93 به تشریح پرونده‌های مهمی همچون انهدام باند بزرگ مواد مخدر در اصفهان، بررسی تخلفات مرتبط با اضافه کردن روغن پالم به شیر، رسیدگی به پرونده خبرنگار بازداشتی واشنگتن پست و ...پرداخت.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سالی که گذشت نشست‌های خبری متعددی از سوی دستگاه قضا برگزار شد که حجت‌الاسلام والمسلمین«محسنی اژه‌ای» در این نشست‌ها به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد.

مهمترین پرونده‌های قضایی سال 93 که در نشست‌های خبری مرداد ماه مورد بررسی قرار گرفت شامل انهدام باند بزرگ مواد مخدر در اصفهان، بررسی تخلفات مرتبط با اضافه کردن روغن پالم به شیر،  رسیدگی به پرونده خبرنگار بازداشتی واشنگتن پست و ...بود که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

**انهدام باند بزرگ مواد مخدر در اصفهان

در یکی از عملیات‌ها ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مبارکه در ایست و کنترل محورهای ورودی این شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری هیوندا مشکوک و به وی دستور توقف دادند که بدون توجه به فرمان و ایست ماموران از محل متواری که متعاقب آن در عملیاتی دقیق و حساب شده نهایتا خودروی مورد نظر پس از مسافتی متوقف می شود.


////

در این زمینه حجت الاسلام اژه‌ای  اظهار داشت: با همکاری اداره اطلاعات اصفهان و دادستانی اصفهان 915 کیلو گرم هروئین و چندین قبضه اسلحه گرم کشف شد.

وی تصریح کرد:‌ سفارش من به مردم این است که با سیستم اطلاعاتی و انتظامی همکاری کنند تا با این فساد خانمان‌سوز مبارزه جدی صورت گیرد چرا که دستگاه قضا بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد می‌کند و آنها را به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم خواهد کرد.

**تخلفات مرتبط با اضافه کردن روغن پالم به شیر در حال پیگیری است

چند وقت  پیش وزیر  بهداشت در مورد شایعه‌ای صحبت کرد که بنا بر آن پالم وارد صنعت شیر کشور شده بود که این خبر بازتابها و بحث‌هایی را به دنبال داشت تا اینکه این بحث وارد مجلس شد که طبق آن قرار است تا هفته‌ی آینده معاون بهداشتی و رئیس سازمان غذا گزارشی را در این مورد برای مجلس تهیه کند.

////

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره رسیدگی قوه قضاییه درباره استفاده برخی از کارخانجات از روغن پالم در لبنیات گفت: وزارتخانه ذیربط به دلیل اهمیت موضوع سلامت به صورت کارشناسی به این موضوع ورود پیدا کرده و پس از ارسال نظرات کارشناسی دادستان تهران به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند و هر وقت موارد به  قوه قضاییه ارسال شود مطمئنا به صورت جدی رسیدگی صورت خواهد گرفت. 

**رسیدگی به پرونده خبرنگار بازداشتی واشنگتن پست

 شبسه شنبه  3 مرداد  دو روزنامه نگار به نام‌های "جیسون رضاییان" و "یگانه صالحی" و یک عکاس و همراه او که وارد ایران شده بودند، دستگیر شدند دستگیری جیسون رضاییان ، یگانه صالحی و یک عکاس در حالی صورت می‌گیرد که طی دو ماه گذشته، جامعۀ روزنامه نگاری ایران شاهد چندین دستگیری یا به زندان فرستادن روزنامه نگاران محلی بوده است.

////

در این زمینه سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت بازداشت خبرنگار واشنگتن پست به اتهام جاسوسی گفت: این پرونده در مرحله مقدماتی است و براساس قانون معذوریم و نمی‌توانیم مشخصات و جزئیات پرونده این متهم را مطرح کنیم و فقط قاضی اتهام را به متهم تفهیم می‌کند اما 3 نفر هنوز درباره این پرونده بازداشت هستند و مسائل امنیتی است و از لحاظ قانونی امکان بازگو کردن جزئیات اتهام را ندارم.  

**پرونده هواپیمای آنتونف در دست رسیدگی است

 بعد از سال 80 ، 10 فروند هواپیمای آنتونوف 140 در ناوگان هوایی ایران فعال شد که 4 فروند آن در بخش غیر نظامی و 6 فروند در بخش نظامی فعال بودند.

اولین پرواز این هواپیما به عنوان یک هواپیمای مسافربری در سال 83 توسط شرکت سفیران انجام شد که به دلیل اختلافات و مشکلات این شرکت حمل مسافر در سال 93 توسط شرکت سپاهان ایر با 4 فروند آنتونوف 140 صورت گرفت، که آنتونوف 140در 19 مرداد  با 48  سرنشین سقوط کرد.

////

 در این زمینه اظهارداشت: پرونده تشکیل شده و فرقی نمی‌کند که چه کسی مقصر باشد و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ارتباط با تعداد پرونده‌های دادستان سابق تهران افزود: در خصوص تعداد آن اطلاعی ندارم اما پرونده اکنون در مرحله دادسراست و هنوز حکمی صادر نشده است.  

**شکایتی از سوی ناطق نوری علیه احمدی نژاد نداشته‌ایم

////

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ناطق نوری از قوه قضاییه درخواست کرده که به اتهاماتی که احمدی نژاد در سال 88 به او و خانواده‌اش نسبت داده رسیدگی شود تصریح کرد: بنده از نوشته‌ای که در روزنامه‌ها به قول ایشان بیان شده بود دوگونه برداشت کردم و از روز گذشته جستجو می‌کنم تا متوجه شوم که آیا ایشان شکایتی کرده است یا خیر البته طبیعی است که هرکه شکایت کند به آن رسیدگی می‌شود اما این معنایش این نیست که همان نتیجه‌ای که مدنظر شاکی است اتفاق بیفتد البته منظور بنده ناطق نوری نیست در نهایت تاکنون شکایتی از پسر آقای ناطق نوری علیه احمدی نژاد واصل نشده است.  

**اتهام "مهدی هاشمی" اقتصادی امنیتی است

مهدی هاشمی رفسنجانی پس از خروج از کشور در تابستان سال ۱۳۸۸ و عدم اعتنا به احضارهای رسمی قضایی، سرانجام مهر ماه سال ۹۱ به ایران بازگشت و یک روز پس از ورودش، به دادسرا احضار و از آنجا به زندان اوین منتقل شد.

////

در این زمینه سخنگوی دستگاه قضا درباره برگزاری دادگاه غیر علنی یکی از متهمان فتنه و جزئیات مربوط به آن گفت: طبق قانون و ماده ۱۸۸ دادسرای کیفری، دادگاه‌ها اساسا به صورت علنی برگزار می‌شود مگر در مواردی که در همین قانون پیش بینی شده است که تشخیص آن بر عهده قاضی رسیدگی به پرونده است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: پرونده‌ای که به صورت غیر علنی برگزار شد کیفرخواست آن در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد، چرا که دادگاه غیر علنی بوده و البته این الزام نیست که تا پایان هر دادگاهی غیر علنی برگزار شود.  

**از تفکیک جنسیتی شهرداری حمایت می‌کنیم

چندی پپیش دستور تفکیک جنسیتی در شهرداری‌ها ابلاغ شد که این موضوع هم با مخالفت یک عده و هم با موافقت یک عده مواجه شد.

////

در این زمینه حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت:‌ باید از اقدام شهرداری و تفکیک جنسیتی حمایت کنیم و جای تعجب است که برخی از این افراد به خصوص کسانی که دارای مسئولیت هستند از این اقدام شهرداری انتقاد دارند.

 **متجاوزان به نوامیس و مجرمان مواد مخدر اعدام می‌شوند

////

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ارتباط با برخورد با اشرار و کسانی که امنیت جامعه را به هم می‌زنند تصریح کرد: ما براساس قانون کسانی که تعدی و تجاوز به نوامیس و اموال مردم می‌کنند برخورد می‌کنیم و در ملاء عام آنها را مجازات می‌کنیم همان طور که در شیراز 3 نفر جنایات زیادی مرتکب شدند و در ملاء عام به یوخه مرگ سپرده شدند و در سمنان نیز به جرم تجاوز به عنف اعدام شدند البته یک نفر دیگر در تیرماه در شیراز به دلیل جنایاتی که مرتکب شده بود در ملاء عام اعدام شد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: اژه ای ، قوه ، قضاییه ، متخلفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار