قائم مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی گفت: صدور مجوز موسسات و مراکز خیریه که از سال 91 بازنگری نشده بود بازنگری آن نهایی شد و در آینده نزدیک به مراکز ابلاغ می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عبدالرحیم شهسواری قائم  مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور در نشست خبری ظهر امروز یکشنبه که در ساختمان بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه این سازمان حمایت‌های اجتماعی از جامعه هدف خود دارد اظهار کرد: سازمان بهزیستی سازمان اجتماعی و حمایتی است که جامع هدف 5میلیون نفری خود را با مشارکت خیرین و نیکوکاران حمایت می‌کند و اساس پیدایش سازمان در سال 1359 همزمان با انقلاب اسلامی با رویکر مشارکت و  حمایت اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است که با 16نهاد و تشکل مردمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: این سازمان به دست شهید فیاض بخش در سال 1359 و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب با هدف حمایت از معلولین و اقشار آسیب پذیر و تامین معیشت جامعه هدف تشکیل شد.

قائم  مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور ادامه داد: سازمان بهزیستی در بسیاری از آسیب‌ها ورود  کرده که در شکل گیری آن آسیب‌ها نقشی نداشته است اما حمایت همه جانبه خود را از اقشار آسیب پذیر این حوزه نیز دریغ نکرده است.

شهسواری افزود: در حال حاضر 170هزار زن سرپرست خانوار که با اعضای خانواده به 500هزار نفر می‌رسند تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با 150ماموریت متنوع عهده دار مسئولیت حمایتی و اجتماعی جامعه هدف است و قانون گذار در قانون نیز مشارکت‌های اجتماعی را به منظور مساعدت به سازمان بهزیستی که بودجه این سازمان کفایت هزینه‌های جامعه هدف را ندارد شکل داده است.

شهسواری با اشاره به شکل گیری ساختار مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی با حضور وزیر مربوطه،‌وزیر کشور، شهردار تهران، سیاست‌گذاران ائمه جمعه، رئیس سازمان اوقاف، فرماندار و 5نفر از خیرین تشکیل می‌شود که عمده وظایف این نهاد جذب کمک‌های مردمی و تزریق آن به سازمان به منظور حمایت از جامعه هدف است که در این میان نهاد مشارکت‌های مردمی پل ارتباطی دولت،‌مردم و جامعه هدف است.

وی عنوان کرد: سیاست بهزیستی برون سپاری و در حال حاضر 90 درصد از وظایف سازمان برون سپاری شده است.

شهسواری با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی از 3بخش تشکیل می‌شود اظهار کرد: اداره کل مشارکت‌های مردمی، اداره کل موسسات و مراکز خیریه، جمعیت داوطلبان و همیاران از جمله بخش‌های تشکیل دهنده این سازمان است  که در سال 93 میزان مشارکت‌های مردمی در 9ماهه به 300میلیارد تومان می‌رسد و با احتساب ماه‌های پایانی سال این رقم به 500میلیارد تومان نیز می‌رسد که نسبت به سال گذشته افزایش 38درصدی داشته است.

قائم  مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور ادامه داد: آیین نامه اجرایی موضوع ماده 26 قانون مراکز و موسسات خیریه که از سال 91 بازنگری نشده بود با تشکیل جلسات کارگروه‌های مختلف در طول 8ماه گذشته بازنگری شد و بالاخره در یک ماه گذشته نهایی شد.
وی ادامه داد: سازمان 28مرکز و 4هزار موسسه خیریه دارد که در مجموع مسئولیت مدیریت 32هزار مرکز خیریه را بر عهده دارد و برای دولت یک بازی توانمند حمایتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نظارت بر موسسات خیریه عنوان کرد: شورای عالی کمیسیون ماده 6 بر اساس صلاحت سیستم و موسسات خیریه نظارت دارد.

شهسواری با اشاره به مشارکت گروه‌های مختلف در حمایت از جامعه هدف بهزیستی گفت: جمع کل داوطلبان و همیاران بهزیستی 33هزار و 259 نفر است که 214 نفر پزشک به سازمان بهزیستی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهندو همچنین گروه‌های تخصصی دیگر و فنی حرفه ای نیز در این زمینه با بهزیستی مشارکت دارند و براساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط منعقد شده 8هزار و 200واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد انقلاب اسلامی برای جامع هدف بهزیستی در نظر گرفته شده است که در این صورت خانواده‌های 4 معلول و 2معلول به بالا به طور کامل صاحب خانه می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهسواری ، بازنگری ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.