كارگاه «ناگفته های كارگردانی» با حضور ابوالحسن داودی و شركت هنرجویان و مدرسین انجمن سینمای جوانان ایران دفتر نیشابور روز جمعه 8 اسفند ماه در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این نشست ضمن ارائه گزارش فعالیت های دفتر نیشابور توسط مسعود سلیمانی مسئول سینمای جوان دفتر نیشابور، ابوالحسن داودی ضمن برشمردن مقدمات اصول كارگردانی گفت: باید ریشه ها داستان را شناخت و دریافت و به دور از خرافات بخش اصیل كار را با تكیه بر اصالت ها زنده و پاسداشت و محترم شمرد.
 
وی افزود: باید ضمن بهره وری از امكانات روز دغدغه ی اصلی هنرمند سینما باید بهره برداری از تفكر، اندیشه ورزی و خردمداری باشد و در همان حال كه نگاهی به آینده دارد معضلات اجتماع را آسیب شناسی كرده و آفات آن را گوشزد نماید تا جامعه در مسیر استعلا .و شكوفایی و ترقی  گام سپار گردد.
 
كارگردان برگزیده ی فیلم فجر سی و سوم ضمن تجلیل از تلاش ها و تكاپوی جوانان فیلمساز افزود: خود را درگیر فرم و تفكر فرمالیستی ننمایید و با وجود سهل الوصول بودن و فرآیند آسان ابزار دیجیتال و  داشته های غنی فرهنگی و هنری خود را  با بیشتر خواندن و دیدن و رسیدن به زاویه ی دید و نگاه ساده و بی آلایش خود فیلم خود را بسازید.

وی در پایان به پرسش و پاسخ هنرجویان پاسخ داد و همچنین از امكانات تجهیزات و آثار تولیدی دفتر بازدید به عمل آورد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.