تل‌آويو خواستار کمک مالی بيشتر آمريکا برای سامانه دفاع موشکی خود شد

مقامات اسرائیلی با دور زدن کاخ سفید از کنگره خواستند کمک‌های مالی بیشتری را برای سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل اختصاص بدهند.

تل‌آويو خواستار کمک مالی بيشتر آمريکا برای سامانه دفاع موشکی خود شد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ تایمز آو اسرائیل نوشت: مقامات اسرائیلی با دور زدن کاخ سفید از کنگره خواستند کمک‌های مالی بیشتری را برای سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل اختصاص بدهند.

به نوشته شماره امروز این روزنامه اسرائیلی در اینترنت، مقامات اسرائیلی از کنگره آمریکا خواستند در سال مالی جدید که اول اکتبر آغاز می‌شود، بیش از سیصد میلیون دلار به کمک‌های مالی مربوط به برنامه‌های دفاع موشکی اسرائیل اضافه کند. این مبلغ به 158 میلیون دلاری که پنتاگون در بودجه آمریکا پیشنهاد کرده بود اضافه خواهد شد و برای ساخت سامانه‌های دفاع هوایی مشترک دیوید اسلینگ و آرو سه اسرائیل اختصاص خواهد یافت.

اسرائیل به طور مستقیم به کنگره روی آورد و با توجه به اختلافی که میان کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر سر سخنرانی نتانیاهو در کنگره ایجاد شده است، اسرائیل این مرتبه کاخ سفید را در این زمینه دور زده است.

یائیر رمتی، رئیس سازمان دفاع موشکی اسرائیل در دوم و سوم فوریه با قانونگذاران و مشاوران کمیته‌های دفاعی کنگره دیدار کرد و با تشکر از کمک‌های گذشته آنها خواستار کمک‌های مالی بیشتری در این زمینه شد. آمریکا به غیر از تامین بودجه سامانه‌های موشکی اسرائیل، سالانه 3/1 میلیارد دلار نیز برای خرید سلاح از شرکت‌های آمریکایی به اسرائیل کمک مالی می‌کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار