اکبری گفت: بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خورازمی با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران و در 12 اسفند برگزار می شود.

به خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، احمد اکبری رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران صبح امروز در نشست خبری در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور رئیس جمهور در 12 اسفند 93 و در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. 

وی افزود: در این دوره از جشنواره 594 طرح به دبیرخانه ارسال شد که 243 طرح از 47 کشور خارجی و 351 طرح از پژوهشگران خارجی دریافت شد که در نهایت 17 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شده است. 

وی درخصوص طرح‌های ارسالی از پژوهشگران خارجی اظهار داشت: تعداد طرح‌های ارسالی از سوی پژوهشگران خارجی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و جشنواره امسال 14 حامی بین المللی دارد. 

اکبری در ادامه گفت: از ابتدای برگزاری جشنواره خوارزمی تاکنون 62 درصد طرح‌های برگزیده به حوزه صنعتی و نیمه صنعتی رسیده است. چنانچه برگزیدگان جشنواره خوارزمی از مزایای بنیاد علمی نخبگان مثل ادامه تحصیل، در مقاطع بالاتر برخوردار می‌شوند. 

وی در خصوص انجمن برگزیدگان جشنواره‌های جوان بین‌المللی خوارزمی و راه‌اندازی این انجمن خاطر نشان کرد: انجمن در حال ثبت مراحل در وزارت کشور است و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی نیز از این انجمن حمایت می‌کنند. 
چنانچه در این انجمن هزار برگزیده جشنواره‌های جوان بین‌المللی خوارزمی حضور دارند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار