رئیس جمعیت هلال احمر از انجام مذاکرات با کشورهای اروپایی جهت خرید 28بالگرد امدادی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  امین محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه نشست بین المللی نقش جوانان در سلامت پس از بلایا که در هتل استقلال برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به الویت های سازمان هلال احمر در زمان بروز حوادث و بالایا، اظهار کرد: یکی از مهم ترین ماموریت‌های هلال احمر آماده کردن  افراد جامعه در زمان بروز حوادث و بلایا است و این موضوع تنها از طریق دولت امکان پذیر نیست و همه مردم باید در این مسئله مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به شعار هر ایرانی یک امداد گر افزود: باید حداقل یک نفر در هر خانواده آ‌مادگی مقابله با حوادث و بلایا را داشته باشند همچنین بتوانند مشارکت اجتماعی خود را ایفا کنند.

ضیایی ضمن ابراز امیدواری نسسبت به این مسئله که همه جوانان عضو هلال احمر شوند گفت: در حال حاضر بیش از 1میلیون نفر عضو رسمی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر از آ‌مادگی این سازمان جهت ارائه خدمادت امدادی به حادثه دیدگان بهمن افغانستان خبرداد و گفت: ‌هلال احمر ایران این توان را دارد که ملزومات پزشکی، امدادی و نیروی انسانی لازم را جهت ارائه خدمات به مردم حادثه دیده افغانستان در بهمن ارائه دهد در حال حاضر منتظر پاسخ  گویی مقامات افغانستان در این رابطه هستیم.

ضیایی با بیان اینکه نشست امروز نقش جوانان پس از بلایا با مشارکت چندین  کشور برگزار شد اظهار داشت: این سلسله نشست‌ها جهت انتقال تجربیات میان جوانان موثر است.

وی در رابطه با برنامه ویژه جوانان در سال آینده گفت: باید در این زمینه فعال‌تر باشیم و برنامه‌های انجام نشده را تحقق بخشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در رابطه با خدمات این سازمان که قرار است در  نوروز به مسافران ارائه شود گفت: طی انعقاد تفاهم نامه‌ای در صدد هستیم که انعقاد تفاهم نامه‌ای با اورژانس خدمات بهتری را به مسافران نوروزی ارائه دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آ‌یا با توجه به حادثه پیش آمده برای بالگرد مدیریت بحران آیا مایل به انعقاد تفاهم نامه با این سازمان هستید گفت: با توجه به نقشی که هلال احمر در امداد هوایی دارد آماده انعقاد تفاهم نامه با مدیریت بحران جهت دریافت دیگر بالگرد این سازمان هستیم چرا که برخی از سازمان‌ها نسبت به هلال احمر کمتر به این  بالگردها نیاز دارند و از طرف دیگر تهیه بالگرد ساده نیست لذا دیگر بالگرد مدیریت بحران را دریافت خواهیم کرد.

ضیایی در  پایان از انجام مذاکرات برای خرید 28بالگرد با کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: 22مورداز این بالگردها به عنوان آ‌مبولانس هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیریت ، بحران ، بالگرد ، بلایا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار