انصار الله يمن از مخالفت گروههای وابسته به بيگانگان با تشکيل شورای رياست جمهوری خبر داد

انصارالله با اعلام اینکه گروه های وابسته به بیگانگان با تشکیل شورای ریاست جمهوری مخالفت کردند افزود گروههای سیاسی یمن نشست جدیدی را با حضور جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛؛ احزاب " اصلاح"، " سوسیالیست" و "ناصری" در این گفتگوها شرکت نداشتند. حزب کنگره خلق یمن هم اعلام کرد عبد ربه منصور هادی هیچ سمتی ندارد و تعامل با او غیر قانونی است. این حزب همچنین با انتقال محل برگزاری گفتگوها به خارج از صنعا مخالفت کرد. احزاب " حق"، " اتحاد نیروهای مردمی" و گروهی از جنبش جنوب یمن هم دیدگاهی مشابه با کنگره خلق داشتند. برخی منابع اعلام کردند که دیدگاه گروههای سیاسی بر آن است که بر اساس اعلامیه قانون اساسی شورای ریاست جمهوری باید تشکیل شود. گفته می شود تماسهایی با علی ناصر محمد رییس سابق یمن جنوبی برقرار شده تا وی را برای قبول ریاست این شورا قانع سازند. 
در همین حال جنبش انصار الله اعلام کرد که تشکیل شورای ریاست جمهوری خواسته گروههای حاضر در گفتگوها است.
ضیف الله الشامی عضو شورای سیاسی انصار الله یمن گفت: گروهها و احزاب حاضر در نشست صنعا در مورد چگونگی تشکیل شورای ریاست جمهوری گفتگو کرده اند و همه آنها این اقدام را مثبت می دانند. در واقع، این اقدام مورد تایید گروههایی است که به بیگانگان وابسته نیستند و نمی خواهند به ملت یمن خیانت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار