پیرهادی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

شهرداری برای ساماندهی ساختمان های متروکه وارد عمل می شود

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری برای رفع مشکلات به وجود آمده از مکان های بی دفاع شهری همچون ساختمان های متروکه وارد عمل می شود.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وجود مکان های بی دفاع شهری در سطح شهر تهران، اظهار کرد: در مدیریت شهری، مکان های متروکه ای که با تجمع معتادان و افرادی از این دست باعث مختل شدن زندگی عادی شهری شود، مکان های بی دفاع شهری نامیده می شود.
 
وی در ادامه افزود: شهرداری موظف است در برخورد با این مکان ها، در مرحله اول به مالک مکان مورد نظر تذکرات لازم به منظور رفع مشکل به وجود آمده به واسطه وجود این مکان را بدهد.
 
پیرهادی تصریح کرد: در صورتی که مالک به تذاکرات توجه نکند، شهرداری خود وارد عمل شده و با انجام اقدام مقتضی، مشکل به وجود آمده را رفع خواهد کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص هزینه تحمیل شده به شهرداری به منظور رفع مشکل مکان مورد نظر، گفت: زمانی که مالک برای انجام هر اقدام مرتبط با ساختمان، از جمله ساخت و ساز پرداخت عوارض به شهرداری مراجعه کند، شهرداری مبلغ هزینه شده را از مالک دریافت خواهد کرد.
 
پیرهادی در پایان با بیان اینکه اگر ساختمانی سیما و منظر شهری را تخریب کند مشمول این قانون قرار می گیرد، تاکید کرد: بر همین اساس، شهرداری پس از دادن تذکرات لازم و در صورت عدم توجه مالک، خود وارد عمل شده و اقدامات لازم برای زیباسازی نمای شهری را انجام خواهد داد و هزینه را از مالک دریافت خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، ساختمان ، متروکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار