سازمان ملل "اقدامات تروریستی وحشیانه" داعش را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل "اقدامات اخیر تروریستی و وحشیانۀ" داعش شامل تخریب آثار تاریخی ارزشمند مذهبی و فرهنگی را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز"، شورای امنیت سازمان ملل متحد "اقدامات اخیر تروریستی و وحشیانۀ" داعش شامل تخریب آثار تاریخی ارزشمند مذهبی و فرهنگی را محکوم کرد.

روز پنج‌شنبه ویدوئی منتشر شد که در آن گروهی از تروریست‌های داعش در حال تخریب مجسمه‌ها و آثار تاریخی آشوری با پتک و دریل بودند. برخی از این آثار به قرن هفتم قبل از میلاد نسبت داده شده‌اند. 

اعضای شورای امنیت به شدت اقدامات اخیر تروریستی و وحشیانۀ داعش در عراق را محکوم کردند. شورای امنیت تصریح کرد که این گروه "باید شکست داده شود و خشونتی را که دنبال می‌کند باید محکوم شود.

در میان اقدامات اخیر داعش که توسط شورای 15 کشور ذکر شده است می‌توان به ربودن 100 سنّی از خارج از تکریت، سوزاندن 45 عراقی و حملات روزانه به غیرنظامیان در بغداد اشاره کرد.

این شورا همچنین "تخریبِ عمدی آثار تاریخیِ مذهبی و فرهنگی موجود در موزۀ موصل و سوزاندن هزاران کتاب و دست‌نوشته‌ی کم‌یاب در کتابخانه موصل" را محکوم کرد.

گروه تروریستی داعش تا کنون بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را به کنترل در آورده است و متهم به موارد متعدد نقض حقوق بشر از جمله قتلِ عام، گردن زدن، زنده‌سوزی گروگان‌ها و جنایات دیگر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار