کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه تحولات اکراین سبب نزدیکی بیشتر روسیه به ایران می‌شود، گفت: این اتفاق در روند مذاکرات به نفع ماست و اظهارات و حمایت‌های پوتین در مساله هسته‌ای از ایران بیانگر این مهم است که مشکلات و تهدیدات ایران و روسیه در این بازه زمانی مشترک شده است.

"سیدهادی سید افقهی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران در خصوص  تنش ایجاد شده بین روسیه و غرب و تاثیر ‌آن در روند مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت: مسئله اختلافات روسیه با غرب بر سر مسئله اکراین، در مذاکرات قطعا به نفع ایران تمام خواهد شد. زیرا از طرفی  آمریکایی‌ها  متوجه تمایل روسیه به سمت ایران شدند و از طرف دیگر روسیه از سقوط  حکومت سوریه و بشار اسد جلوگیری کرد، لذا به‌ این‌ ترتیب مقدمات لازم برای به‌هم ریخته شدن حیات خلوت روسیه یعنی اکراین فراهم شد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد:  ناآرامی‌ها‌ی روسیه وغرب ممکن است با جنگ داخلی به خاک روسیه نیزکشیده شود و با شرایط ذکر شده در حال حاضر روسیه به دنبال هم پیمان برای خود در منطقه است.

وی با بیان اینکه قوی‌ترین هم‌پیمان برای روسیه در منطقه ایران و مجموعه جبهه مقاومت محسوب می‌شود،‌ تصریح کرد: به این ترتیب دوره قطب بندی‌ها در جهان شفاف‌تر می‌شود و مجموعه بریکس که شامل روسیه، چین، برزیل، آفریقای جنوبی به اضافه مجموعه جبهه مقاومت شامل ایران و سوریه است در یک جناح و در جناح مقابل آمریکا اتحادیه اروپا و مجموعه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس، اسرائیل و ترکیه قرار می‌گیرد .

سید افقهی با تاکید بر اینکه تحولات اکراین سبب نزدیکی بیشتر روسیه به ایران می‌شود خاطر نشان کرد: این اتفاق در روند مذاکرات به نفع ماست و اظهارات و حمایت‌های پوتین در مساله هسته‌ای از ایران بیانگر این مهم است که مشکلات و تهدیدات ایران و روسیه در این با زه زمانی مشترک شده است. لذا استراتژی ایران و روسیه نیز برای مقابله با تهدیدات متفق خواهدشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار