مردم صعده یمن در مخالفت با دخالت‌های خارجی تظاهرات کردند/ مخالفت حزب کنگره خلق یمن با انتقال گفتگو‌ها از صنعا

یمنی‌ ها در شهر صعده در شمال یمن تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت دخالت‌های خارجی در این کشور برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی العالم، شهر صعده در شمال یمن شاهد برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت دخالت‌های خارجی در این کشور بود. 

 شرکت کنندگان در تظاهرات صعده بر حمایت خود از اعلامیه قانون اساسی یمن که کمیته عالی انقلاب این کشور آن را اعلام کرد، تاکید کردند. تظاهرکنندگان فشارهای آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را برای دخالت در امور داخلی یمن محکوم کردند. 

یمنی‌ها با سردادن شعارهایی حزب اصلاح یمن وابسته به اخوان المسلمین را به حمایت از تروریسم متهم کردند. 

شورای قبایل صعده هم تاکید کرد عبدربه منصور هادی رئیس جمهور سابق یمن دیگر مشروعیت ندارد. این شورا همچنین خواستار انحلال حزب اصلاح به اتهام حمایت از تروریسم شد. این شورا از قبایل یمنی خواست در صورت لزوم برای جنگیدن آماده باشند. 

حزب کنگره خلق یمن با انتقال گفتگو‌ها از صنعا مخالفت کرد

حزب کنگره ملی خلق در یمن که ریاست آن را علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق بر عهده دارد روز جمعه انتقال گفتگو‌ها از صنعاء در پایتخت به هر شهر دیگری را رد کرد. 

پایگاه اینترنتی «الموتمر نت» وابسته به حزب کنگره خلق در یمن به نقل از یک مقام مسئول در این حزب اعلام کرد: «حزب کنگره ملی خلق و دیگر احزاب هم پیمان آن با انتقال گفتگو‌ها از صنعا به هر شهر دیگر مخالفند.» 

این منبع افزود: «موضع حزب کنگره ملی خلق و دیگر احزاب متحد آن در چارچوب علاقه‌مندی آن‌ها به حضور همه گروه‌های سیاسی در گفتگو‌ها صورت می‌گیرد به خصوص اینکه انتقال آن به مکانی غیر از پایتخت به قطع شدن حضور برخی احزاب یا پرهیز برخی دیگر تحت بهانه‌های مختلف می‌شود.» 

این مقام مسئول در حزب کنگره خلق از همه گروه‌های سیاسی خواست هر چه سریع‌تر به میز مذاکره بازگردند و منافع و مصالح عالی کشور را به مصالح شخصی و حزبی ترجیح دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، مردم ، صنعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار