90 درصد صدمات رانندگی مربوط به بخش ارتوپدی است

در اغلب موارد حدود 90 درصد صدمات و آسیب‌های رانندگی، مربوط به بخش ارتوپدی بوده و در کشورمان نیز به دلیل بالا بودن آمار تصادفات، آسیب‌های استخوانی و مفصلی نیز بالا است.

هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: همه استخوان‌ها و مفاصل بدن در معرض آسیب هستند و اگر شرایط برای بروز آسیب فراهم باشد مانند اینکه تصادفی اتفاق بیافتد و یا یک حادثه طبیعی بروز کند، در آن صورت احتمال شکستگی استخوان‌ها و مفاصل وجود دارد.

وی گفت: وقتی یک تصادف و یا حادثه طبیعی اتفاق می‌افتد، همه استخوان‌ها به ویژه استخوان‌ها مچ دست، ستون فقرات، ران،  گردن و جمجمه در معرض آسیب هستند.

عبادی تأکید کرد: در اغلب موارد حدود 90 درصد صدمات و آسیب‌های رانندگی، مربوط به بخش ارتوپدی بوده و در کشورمان نیز به دلیل بالا بودن آمار تصادفات، آسیب‌های استخوانی و مفصلی نیز بالا است.

وی با بیان اینکه در تصادفات ناشی از وسایل نقلیه به طور عمده استخوان‌ها و مفاصل بدن دچار آسیب می‌شوند، خاطر نشان کرد: درمان به موقع و سرعت عمل در رسیدگی به آسیب‌های استخوانی و مفصلی موضوعی بسیار مهم است که متأسفانه در بسیاری از موارد مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار