دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت:

نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد معیشت پرسنل بیمارستانها را بهبود میبخشد

آقاجانی گفت: دستور العمل نظام مبتنی بر عملکرد به سهیم شدن تمامی پرسنل شاغل در بیمارستان و اورژانس 115 در درآمد بیمارستان و هم راستا شدن انگیزه آنان با اهداف سازمان و در کل بهبود معیشت آنان منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت عنوان کرد: بیش از 9 ماه از آغاز برنامه تحول نظام سلامت می گذرد و از اولین روز اجرا تمامی کادر، پرسنل درمانی و همکاران عزیز در بیمارستانهای سراسر کشور، با همراهی و همدلی به ارائه خدمت شایسته به مردم شریف ایران پرداختند و امید است تازگی، پویایی و همت در اجرای طرح و در مجریان آن همچنان ادامه یابد.

وی افزود:دستور العمل بازتوزیع قدیم با مشکلاتی چون: عدم توجه به کمیت و کیفیت در پرداخت کارکنان، بی عدالتی در پرداخت ها، عدم وجود اختیارات کافی در واحد های بیمارستان برای مدیریت، عدم توجه به کار تیمی و نبود انگیزه کار در بخش هایی با فعالیت های سخت و پرکار همراه بود که
خوشبختانه در نظام بازتوزیع کنونی این نواقص و مشکلات مرتفع شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت هدف از ‌تدوین و اجرای دستورالعمل جدید «نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد» را، ارتقاء کار تیمی، ایجاد نشاط و انگیزه برای فعالیت بیشتر در بخش ها و واحد های درمانی دانست و گفت: این دستور العمل به سهیم شدن تمامی پرسنل شاغل در بیمارستان و اورژانس 115 در درآمد بیمارستان و هم راستا شدن انگیزه آنان با اهداف سازمان و در کل بهبود معیشت آنان منجر خواهد شد.

آقاجانی افزود: افزایش بهره وری منابع انسانی و فیزیکی بیمارستان، افزایش کیفیت خدمت و ارتقاء رضایتمندی مدیران، حرکت به سمت ایجاد تعادل در دریافتی کارکنان غیر پزشک مبتنی بر کمیت و کیفیت با توجه به سختی کار و افزایش انگیزه و تعهد تیم مدیریت بیمارستان در رشد کیفی و کمی خدمات از اهداف بلند مدت اجرای این دستورالعمل است.

وی خاطرنشان ساخت در نظر داریم همزمان با اجرای این دستور العمل توجه به امر آموزش در بیمارستان های آموزشی از طریق نمره کیفیت عملکرد آموزش اساتید و کاهش اتلاف درآمد بیمارستانی را محقق سازیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.