مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از راه اندازی نخستین سامانه برنامه ریزی تولید اقتصادی در صنعت نفت در این شرکت خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی این شرکت ، محمد باقر دخیلی هدف از راه اندازی این سامانه را تعیین اهداف، اتخاذ تدابیری هماهنگ برای دستیابی به موفقیت های سازمانی ،همچنین پیش بینی اقدامات لازم به منظور مواجهه با شرایط نامطمئن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی مدیران شرکت ها باید توانمندی پایش و پیش بینی تحولات محیطی موثر بر عملکرد شرکت خود نظیر نوسان نرخ خوراک و فرآورده های تولیدی، نیاز بازار و موقعیت شرکت های رقیب را داشته باشند، اظهار کرد: به همین منظور برنامه ریزی صحیح برای تولید مطمئن و پایدار با حداکثر سودآوری، امری حیاتی در بنگاه های اقتصادی محسوب می شود.

دخیلی یادآوری کرد: سامانه برنامه ریزی تولید اقتصادی با در نظر گرفتن اطلاعاتی همچون میزان و نرخ خوراک نفت خام، مواد ورودی و محصولات، محدودیت های عملیاتی و تقاضای فروش فراورده ها و نیاز جامعه در جهت ارائه بهترین ترکیب تولیدی و به منظور افزایش حداکثر سود آوری برای شرکت راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: خروجی این سامانه شامل ترکیب و میزان بهینه تولید فراورده های اصلی و فراورده های ویژه با لحاظ کردن تمام محدودیت های عملیاتی تولید، تقاضا، قیمت خوراک و فراورده هاست.

وی اعلام کرد: شرکت پالایش نفت تبریز آماده همکاری در انتقال تجارب علمی و عملی برنامه ریزی تولید اقتصادی به سایر شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت است.

بر اساس این گزارش پالایشگاه تبریز هم اکنون سهم حدود هفت درصد از توان تصفیه نفت خام کل کشور را به خود اختصاص داده و بخشی از سوخت مایع مورد نیاز شمالغرب کشور و نیروگاه حرارتی تبریز و همچنین خوراک پتروشیمی تبریز را تامین می کند.
انتهای پیام/ زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.