معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی مرز‌ها را در هم نوردیده است و این به واسطه نفوذ انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی مرز‌ها را در هم نوردیده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح، در سومین همایش علوم پژوهشی پیشکسوتان دفاع مقدس که در تالار شهید چمران سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم که مباحث اساسی در مجامع علمی ما در مجموعه نیروهای مسلح موضوعیت یابد و هر ملتی و هر ایدئولوژی یک چارچوبی را تعریف کرده و براساس آن حرکت می‌کند.  
 
وی با اشاره به اهمیت زندگی فردی و اجتماعی در تعالی سازمانی گفت: امروز می‌بینیم انقلاب اسلامی مرز‌ها را در هم نوردیده است و این‌ها به واسطه نفوذ انقلاب اسلامی است.  
 
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: پیروزی خرمشهر ناشی از صداقت ماست و امروز وضعیت رژیم صهیونیستی با دوران گذشته (دوران دفاع مقدس) قابل مقایسه نیست و این ناشی از صداقت انقلاب اسلامی است.  
 
وی با اشاره به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز در جنگ نرم عظیمی که علیه انقلاب اسلامی است، ما در خارج از مرز‌ها کار مستشاری انجام می‌دهیم و این فضا در ایمان و عمل صالح است.  

سرلشکر ایزدی با بیان این که انقلاب اسلامی مبنایش بعثت درونی و بیرونی است که از پیامبر آغاز شده و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: لازمه استمرار و ادامه‌دار بودن این حرکت اسلامی و انقلابی ملت ما نوع اندیشه و حرکت ماست که باید در راستای قرآن و گفتمان انقلاب اسلامی قدم برداشته شود.

سرلشکر ایزدی با بیان این که یک جامعه و ملت تغییر نمی‌کند مگر این که انسان‌های آن مجموعه تغییر کنند، بیان داشت: یک ارتباط کاملی بین فرد و جامعه است که راه انقلاب را می‌تواند مشخص کند و این ارتباط در جمهوری اسلامی ایران راه صادق است که اگر ما در مسیر شهدا باشیم، راه صادق را انتخاب کرده‌ایم از همین رو باید دفاع مقدس را از این منظر نگاه کنیم.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که استفاده از آموزه‌های دفاع مقدس در جامعه ضروری است، گفت: باید پیروزی و شکست‌های خود را به درستی در 8 سال دفاع مقدس تبیین کنیم تا مباحث مربوط به آینده انقلاب اسلامی را مورد استفاده قرار دهیم و اگر آموزه‌های دفاع مقدس را بتوانیم در تمامی زمینه‌های کشور استفاده کنیم، کشور قطع به یقین به سمت تعالی و پیشرفت حرکت می‌کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی یک حرکت مستدام در برابر خدا است، اظهار داشت: مفهوم عالی در این حرکت، جهاد است. اما باید بدانیم مبارزه مسلحانه با دشمن تنها راه جهاد نیست، بلکه جهاد یک واژه و حرکتی است که ابعاد گسترده‌ای را دارد. برای مثال، سخنان امام و تأثیر آن در جامعه نیز نوعی جهاد بود که ما در دفاع مقدس صحنه‌هایی از آن را دیدیم؛ از همین رو باید به گستردگی مفهوم جهاد بیشتر تمرکز شود تا بتوانیم به اهداف والای خود در مسیر انقلاب برسیم.

سرلشکر ایزدی با اشاره به یکی از سخنان امام راحل تصریح کرد: امام (ره) در یکی از فرمایشاتشان فرمودند که این انقلاب به انقلاب جهانی مهدی موعود متصل می‌گردد، از این رو باید ما منتظران واقعی امام زمان باشیم و در این مسیر قدم برداریم و اگر ما در این مسیر باشیم خدا راه را به ما نشان خواهد داد که این همان رزق الهی است.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای اشاره‌ای به گسترش ندای انقلاب اسلامی در جای جای دنیا داشت و گفت: زمان جنگ در بوسنی و هزگوین، که بودم شرایط به گونه‌ای سخت بود که آن زمان انگیزه هیچ دکتر اروپایی را درباره حضورش در این جنگ را جویا شدم که چرا در قلب اروپا و با این تحصیلات در این جنگ شرکت کرده است، و آن فرد نیز به من گفت که تمامی این‌ها الهام گرفته از امام خمینی است از همین رو باید بدانیم گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است.

وی با بیان این که امروز در منطقه جمهوری اسلامی دست برتر را دارد، تأکید کرد: امروز در منطقه ملل مسلمان توجه ویژه‌ای به ما دارند و با توجه به این که ما نقش مستقیم در هیچ کشوری نداریم اما این فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی است که این گونه در جای جای دنیا پراکنده اشده است؛ برای مثال، چشم‌انداز ارتش آمریکا در سال 2020 اعلام کرده که هسته مشترک نظامی‌شان برگرفته از کسانی است که از توانایی و ایثار برخوردار باشند که این نشان از این دارد که ارزش‌های ما، آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

سرلشکر ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: گفتمان و اندیشه جمهوری اسلامی ایران توانسته دشمنان را در یمن منفعل کند، به گونه‌ای که دشمنان به کذب می‌گویند که جمهوری اسلامی ایران در یمن دخالت می‌کند اما این گونه نیست بلکه این تفکر ما است که در یمن وجود دارد که تمامی این‌ها نشان از نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی در جای جای دنیا دارد، از همین رو باید بدانیم طبق فرمایشات رهبری که فرموده‌اند که ما در پیچ تاریخی هستیم، باید به گونه‌ای رفتار کنیم که جمهوری اسلامی ایران هر روز رو به پیشرفت حرکت کند زیرا امروز در ابعاد گسترده‌تری می‌جنگد و ابعاد مبارزه سختی در حال شکل‌گیری است.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، راهبردی ، نفوذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار