حسین امیر عبداللهیان با مانتایا تال وزیر علوم جمهوری مالی که برای شرکت در اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران بسر می برد،دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر خارجه روز چهارشنبه 6/12/93 با مانتایا تال وزیر علوم جمهوری مالی که برای شرکت در اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران بسر می برد،دیدار و گفتگو کرد.
 
معاون عربی آفریقای وزیر خارجه در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب فیمابین گفت: فرصتها و ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف همکاری بین دو کشور وجود دارد که متاسفانه در چند سال اخیر بدلیل تحولات داخلی مالی دچار رکود شده است و امیدواریم با استقرار صلح و ثبات شاهد استفاده از این ظرفیت های دو طرف برای توسعه بیشتر مناسبات دو کشور در همه زمینه ها باشیم.
 
امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای موجود در جمهوری اسلامی ایران در بخش های آموزش،فناوری ، تحقیقات ، وعلمی بر آمادگی طرف ایرانی جهت تبادل تجربیات ،آموزش نیروی انسانی و گسترش فعالیت های درمانی و افتتاح دومین شعبه درمانگاه جمهوری اسلامی ایران در شهر تمبکتو تاکید کرد.
 
تال وزیر علوم کشور مالی نیز ضمن ابلاغ سلام دولت و ملت جمهوری مالی به دولت و ملت ایران اظهارداشت:این اولین سفر من به جمهوری اسلامی ایران می باشد و با دیدن کشورتان ذهنیت من کاملا در مورد توانمندی و ظرفیتهای ایران دگرگون شد است .

وی گفت:جمهوری اسلامی ایران کشوری توسعه یافته در همه زمینه ها خصوصا علمی و فناوری می باشد و ما تاکنون از مساعدت های ایران در بخش های  مختلف برخوردار شده ایم . وی با اشاره به نابودی بخشی از آثار کتب تمدن اسلامی در شهر تمبکتو بدلیل درگیریهای داخلی،خواستار مساعدت کشورمان در باز سازی و حفظ این آثار ارزشمند اسلامی شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار