نگاهی بر معاملات هفته اول اسفند ماه؛

ادامه روند افت در بازار سرمایه

گیوکی گفت: بازار سرمایه در اولین روز کاری از آخرین ماه سال 93 با افزایش 147 واحدی مواجه شد. و به سطح 64867 واحد رسید.

ادامه روند افت در بازار سرمایهمحمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص معاملات هفته ی جاری گفت:بازار سرمایه در اولین روز کاری از آخرین ماه سال 93 با افزایش 147 واحدی مواجه شد. و به سطح 64867 واحد رسید.
وی ادامه داد:بیشترین تاثیر مثبت را نماد اخابر و وبصادر و همراه بر شاخص داشتند.همچنین بیشترین تاثیر کاهشی  را نماد تاپیکو و پارسان بر روی شاخص داشتند.

گیوکی در توضیح معاملات فرابورس افزود:شاخص فرا بورس نیز 1.9 واحد کاهش یافت که نمادهای مارون و سمگا بیشترین تاثیر کاهشی را بر آیفکس رقم زدند.

عضو انجمن حسابرسی تصریح کرد:گروه خودرویی در اولین روز هفته پر نوسان معامله شدند اما در روزهای دیگر تقریبا جوی نسبتا متعادل و رو به منفی داشتندشرکت ريخته گري تراکتور سازي  ايران در گزارش اولین پیش بینی 94 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 175 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به سال مالی قبل با کاهش  همراه بوده است. همچنین شرکت توليدي لنت ترمز ايران در گزارش اولین پیش بینی 94 خود سود هر سهم شرکت را با سرمایه 88 میلیارد ریال مبلغ 15 ریال پیش بینی نموده ، شرکت زامياد نیز در اولین گزارش منتهی به 29/12/94 خود سودهر سهم شرکت را مبلغ 25 ریال پیش بینی نموده است که از خبرهای مهم این گروه می باشد.

فعال بازار سرمایه با اشاره به گروه خودرویی ها گفت:گروه بانکی در اولین روز هفته با حذف حجم مبنا معاملات خوبی به نمایش گذاشت،سهم های بانک انصار و بانک دی به دلیل ارائه گزارش خوب پیشبینی سود در سال 94 صف خرید بالایی را تجربه کردند.اما در سایر روزهای هفته نمادهای این گروه عمدتا در دصدهای منفی معامله شدند. از جمله خبرهای مهم این گروه می توان به گزارش بانک انصار اشاره کرد، این بانک اعلام کرد که قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ6000 میلیارد ریال به مبلغ 8000 میلیارد ریال برساند که این افزایش سرمایه 2000 میلیاردریالی ( معادل 33 درصد ) ، مبلغ 1500میلیارد ریال از محل مطالبات حال شدۀ سهامداران و آوردۀ نقدی و مابقی آن به مبلغ 500 میلیارد ریال از محل سود انباشته شرکت می باشد.

وی در توضیح گروه دارویی ها اظهار داشت:دارویی ها جوی نسبتا متعادل و روبه منفی داشتند ،در این گروه بیشتر نمادها جهت پیش بینی سود هر سهم سال 94 متوقف شدند.همچنین خبرهای قابل توجه در گروه دارویی می توان به شرکت داروسازي زاگرس فارمد پارس (داملران رازک) اشاره کردکه در گزارش اولین پیش بینی منتهی به 29/12/94 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 1700 ریال پیش بینی نموده است ، همچنین شرکت کارخانجات دارو پخش در گزارش اولین پیش بینی 94 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ1173 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به سال مالی قبل با افزایش همراه بوده است ،شرکت کيميدارو نیز در گزارش اولین پیش بینی منتهی به 29/12/94 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 1558 ریال پیش بینی نموده است..

وی در پاین یاد آور شد:شیمیایی ها در این هفته منفی معامله شدند شاراک و شکربن که در گزارش پیش بینی خود برای سال 94 تعدیل مثبت داشتند بازگشایی شدند همچنین شرکت پتروشيمي شيراز در گزارش اولین پیش بینی 94 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ653 ریال پیش بینی نموده است.
 
انتهای پیام/
 
 
برچسب ها: سود ، سهم ، ارزش ، معاملات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار