رئیس منطقه آزاد کیش در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته اظهار داشت: صنعت گردشگری نشان از این دارد که این موضوع در اقتصاد جهانی اهمیت زیادی دارد و طبق آمارها مرزهای میلیاردی را رد کرده و کشورهای گردش پذیر اهداف جدیرا برای سال‌های نزدیک در نظر دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه، مونسان افزود: در ایران با وجود کلیه مواحب تاریخی و طبیعی چهار میلیون و هفتصد هزار گردشگر ،آمار مطلوبی نیست.

رئیس منطقه آزاد کیش در خصوص وضعیت گردشگری در اقتصاد مقاومتی بیان کرد: صنعت گردشگری یکی از بخشهایی است که می تواند بر خلاف صنایع دیگر با سرمایه گذاریهای کم، درآمد های کلانی را ایجاد کند و سهم به سزایی در اقتصاد مقاومتی دارد.

مونسان تصریح کرد: در دولت یازدهم برای هر یک از مناطق آزاد کشور ماموریت محوری در نظر گرفته شده است که ماموریت جزیره کیش گردشگری و تجارت است که در همین راستا در یک سال گذشته اقدامات اصلاحی در جزیره کیش انجام شد.

وی در خصوص اهمیت گردشگری نرم افزاری اظهار داشت: سعی کردیم با اقدامات جدی در زمینه گردشگری نرم افزاری میزان جذب گردشگران داخلی را افزایش دهیم تا با این اقدام هم از خروج منابع و سرمایه های کشور جلوگیری کنیم و هم با جذب گردشگران خارجی ارز آوری به کشور داشته باشیم.

مونسان رئیس سازمان منطقه آزاد  کیش در خصوص اقدامات صورت گرفته توضیح داد: افزایش ظرفیت بندری، لایروبی اسکله ها وعلاوه برآن در بخش فرودگاهی ترمینالی با ظرفیت چهارو نیم میلیون مسافر که دومین ظرفیت فرودگاهی کشور بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) است.

مونسان با اشاره به ورود 70 هزار نفر مسافر در تعطیلات 22 بهمن بیان کرد: سازمان مناطق آزاد کیش شامل 4 جزیره است؛ هندورابی ، فارور کوچک و فارور بزرگ نیز جزو منطقه آزاد کیش هستند که تاکنون رها بودند و کاری در آن‌ها مانند دیگر جزایر واقع در خلیج فارس انجام نشده بود و اکنون در حال انجام عملیات توسعه در این جزایر هستیم.

او در این باره توضیح داد: طرح جامعه جزیره هندورابی در حال نهایی شدن است و دراین راستا مشاور خارجی در کنار مشاوران ایرانی همکاری می‌کنند.

ما برای اولین بار در تهیه طرح جامع هندورابی خواستیم تا ابتدا پلان بازاریابی ارائه شود و سپس بعد از ارائه پلان اقتصادی، وارد مرحله شهرسازی شویم.

مونسان در پایان سخنانش مطرح کرد: اکنون نیز در حال احداث فرودگاه و بندرگاه در جزیره هندورابی هستیم تا این جزیره در آینده به مقصد گردشگری تبدیل شود.

گفتنی است: هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ، هتلداری و صنایع وابسته 5 الی 8 اسفند ماه 93 در جزیره کیش در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار