دیلی صباح مدعی شد؛

آنکارا یک هکر ایرانی را به ایالات متحده تحویل داده است

روزنامه دیلی‌صباح ترکیه مدعی شد؛ ترکیه یک هکر ایرانی را به ایالات متحده آمریکا تحویل داده‌است.

ترکیه یک هکر ایرانی را به ایالات متحده آمریکا تحویل داد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی صبح ترکیه در خبری مدعی شد : آنکارا یک هکر ایرانی را در اوایل فوریه به ایالات متحده تحویل داده است . بر اساس این گزارش ، این هکر متهم به نفوذ به سیستم های کامپوتری شرکت های آیرودینامیکی بوده و از این طریق نرم افزارهای زیادی را به ارزش چندین میلیون دلار به سرقت برده است . 

این تصمیم دولت ترکیه برای تحویل وی به ایالات متحده در حالی  گرفته شد که فشارهای دیپلماتیک آنکارا بر دولت اوباما در مورد تحویل یا اخراج "  فتح الله گولن" به شدت افزایش یافته است . 

دیلی صباح مدعی شد : نیما گلستانه دانشجوی29 ساله ایرانی در تاریخ 12 فوریهتوسط مقامات آنکار به واشنگتن تحویل داده شده است . این دانشجوی ایرانی به درخواست اف بی آی از سوی پلیس بین الملل ( اینترپل ) نیز تحت تعقیب قرار داشته و حکم بازداشتش نیز صادر شده بود . 

در ادامه این گزارش آمده است : نیروهای پلیس ترکیه وی را در دسامبر 2013 و در یکی از مناطق توریستی استانبول دستگیر کردند . حکم 30 سال زندان برای گلستانه صادر شده است . پس از بازداشت چند ماهه در ترکیه ، دولت بطور ناگهانی تصمیم می گیرد که وی را به ایالات متحده تحویل دهد . برخی معتقدند این اقدام آنکارا در راستای نمایش حسن نیت دولت داووداوغلو با باراک اوباما است و انتظار میرود وی ( رییس جمهوری آمریکا ) نیز در پی جبران باشد . 

بر اساس اسناد و مدارک حقوقی ، گلستانه متهم به دسترسی غیرمجاز به تمامی نرم افزارهای یک شرکت آمریکایی در ورمونت بوده و کپی کاملی از تمامی نرم افزارهای اختصاصی این شرکت را در فاصله زمانی آوریل 2012 تا مه 2013 بدست آورده است . نرم افزارهای ربوده شده از این شرکت در زمینه تجزیه و تحلیل و طراحی های ایرودینامیکی بوده و قیمت معمولی آن ها 40 تا 800 هزار دلار به ازای هر قطعه می باشد . 




انتهای پیام /
برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، هکر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار