مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شروع بارش باران در استان میزان ذرات معلق موجود در هوا به حد استاندارد خود رسیده است.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به شروع بارش باران از دیروز صبح و ادامه آن تا امروز میزان ذرات معلق در هوا به پایین‌تر از عدد 150 یعنی حد استاندارد خود رسیده است.

وی در ادامه  گفت: میزان ذرات معلق در سیستان و بلوچستان در روز شنبه چندین برابر حد مجاز استاندارد بود و مشکلات زیادی را اعم از کاهش دید افقی برای مردم ایجاد کرد.

محمودی اظهار کرد: براساس آمار ایستگاه‌های پایش میزان ذرات معلق براساس واحد اندازه‌گیری PM60 در روز شنبه و در شهرستان زاهدان حدود 3500 و همان روز در شهرستان زابل حدود 2300 بود در حالی که این میزان به حد استاندارد خود یعنی عدد زیر 150 رسیده است.

وی در خصوص منشا غلظت ذرات در استان گفت: به طور کلی منشا اصلی غلظت ذرات در شهرستان زابل داخلی است و از بستر خشکیده تالاب هامون سرچشمه می‌گیرد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: منشا اصلی وجود گرد و خاک در هوای استان زاهدان تا به امروز مشخص نیست و باید از طریق نقشه‌های ماهواره‌ای که در دست اقدام است بررسی شود.

محمودی در پایان گفت: میزان گرد و غبار موجود در شهرستان زاهدان در روز شنبه حدود 23 برابر حد مجاز استاندارد و در شهرستان زابل در همان روز 15برابر حد مجاز استاندارد اعلام شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: محمودی ، هوا ، ذرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.