در گفتگو باباشگاه خبرنگاران مطرح شد

پیشنهاد یک فعال دانشجویی برای رئیس سازمان محیط زیست

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان گفت: به سرکار خانم ابتکار پیشنهاد می‌دهیم که اگر نسبت به کارهای سیاسی علاقه‌ بیشتری دارد، از سمت ریاست سازمان محیط زیست استعفا دهد تا بتواند به علایق شخصی خود در مسائل سیاسی بپردازد.

"محمد باقرشریفی پاسندی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه  رئیس محیط زیست کشورمان می‌بایست قدری به مسائل محیط زیستی دقت و تبیین ویژه داشته باشد، گفت: در جهان امروز با توجه به پیشرفت‌های صنعتی و اختراعات دستگاه‌های مختلف و پیچیده، موجی از مشکلات زیست محیطی پدید آمده است. مشکلاتی که مسئولین جهانی هر از چند گاهی به آن اشاره کرده و آن طور که باید برای حل این معضلات از جمله گرم شدن جهانی چاره‌ای نمی‌اندیشند.
 
وی تصریح کرد: کشور عزیز ما نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی با مشکلات زیادی روبرو است. یکی از این مشکلات، مسئله‌ گرم شدن آب‌وهوای زمین است که باعث بارش ناموزون و دور از انتظار نزولات جوی، خشک شدن زمین و سایر مشکلات می‌شود.
 
قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان با بیان اینکه متاسفانه در روزهای گذشته شاهد معضل گرد و غبار در برخی از نقاط کشور از جمله استان خوزستان بودیم، اظهار داشت: درست است که این معضل جدید نمی‌باشد اما اقدام فوری مسئولین برای حل این مشکل را می‌طلبد. با توجه به این مسئله شاهد آن بودیم که ریاست محترم سازمان محیط زیست برای بررسی و مشاهده حضوری و مستقیم به این استان شهید پرور و مقاوم سفر نکردند و علت آن را معضل زیست محیطی گرد وغبار و لغو پرواز‌ها اعلام نمودند.
 
وی افزود: از طرفی شاهد سفر و حضور وزیر محترم بهداشت و درمان جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی به استان خوزستان بودیم که این اقدادم جای تقدیر و تشکر از ایشان را می‌طلبد. اکنون این مسئله مطرح می‌شود که سرکار خانم ابتکار نمی‌توانستند به صورت زمینی به استان خوزستان سفر کنند؟ یا اینکه اگر برای ایشان سفر زمینی دشوار بوده، نمی‌توانستند تا یکی از استان‌های همجوار خوزستان که پرواز تهران به آنجا برقرار بوده بروند و از آنجا به صورت زمینی به خوزستان روند تا مشقت کمتری را متحمل شوند؟
 
شریفی پاسندی با بیان اینکه حرکت "ابتکار" موجی از نارضایتی را در میان مردم و مسئولین این استان بوجود آورده است،عنوان کرد: از طرفی شاهد حضور رئیس محترم سازمان محیط زیست در بازگشایی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بودیم. جای تعجب دارد که ایشان برای مسائل محیط زیست آنطور که باید وقت نمی‌گذارند، اما برای شرکت در مراسمات سیاسی آن هم مراسم دانشجویان افراطی و تند رو شرکت می‌نماید و هیچ موضع گیری‌ای از طرف مسئولین مرتبط وزارت علوم تحقیقات و فناوری را شاهد نیستم.
 
وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی در قبال چنین جریان‌هایی جو دانشگاه‌ها را به روال دوران اصلاحات برمی‌گرداند، تصریح کرد: به سرکار خانم ابتکار پیشنهاد می‌دهیم که اگر نسبت به کارهای سیاسی علاقه‌ بیشتری دارد، از سمت ریاست سازمان محیط زیست استعفا دهد تا بتواند به علایق شخصی خود در مسائل سیاسی بپردازد مگر محیط زیست کشورمان از این اوضاع نامناسب خارج شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار