هیأت منصفه دادگاه در ایالت تگزاس آمریکا "اِدی رِی راث"" را به علت قتل "کریس کایل"، تفنگذار سابق نیروی دریایی آمریکا مجرم شناخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد هیأت منصفه دادگاه در ایالت تگزاس آمریکا در کمتر از دو ساعت، "اِدی رِی راث" را به علت قتل «کریس کایل»، تفنگذار سابق نیروی دریایی آمریکا و عضو نیروهای ویژه در سال ۲۰۱۳ میلادی مجرم شناخت.

کریس کایل، تک تیرانداز آمریکایی هنگام مبارزه در عراق، دستکم ۱۶۰ نفر را کشته بود، که این آمار تأیید شده است.


هیئت منصفه دادگاه ادعای «ادی ری روث» متهم ۲۷ ساله را مبنی بر اینکه هنگام قتل کریس کایل، تک تیرانداز معروف، و دوستش چاد لیتلفیلد در ۲ فوریه ۲۰۱۳ میلادی در تگزاس دچار جنون آنی شده بوده است، رد کرد. 

محاکمه این فرد در دادگاه «ارث کانتی» واقع در صد مایلی جنوب غربی دالاس، همزمان با اکران فیلم جنجالی «تک تیراندازی آمریکایی» ساخته کلینت ایستوود که بر اساس تجربیات کایل در جنگ عراق تولید شده، توجه گسترده رسانه‌های آمریکایی را به خود جلب کرد. 

روث که خودش نیز از تفنگدران سابق نیروی دریایی آمریکایی بوده است، هنگام محاکمه مدعی شده بود که از اختلالات روانی رنج می‌برده است. روث درپی تیراندازی به کایل و دوستش، سوار خودروِ کایل شد و از صحنه فرار کرد، اما بعداً در خانه خواهرش دستگیر شد. وی پس از دستگیری به قتل این دو تن اعتراف کرد. 

کریس کایل، تک تیرانداز مقتول آمریکایی، هنگام خدمت در عراق، دستکم صد و شصت نفر را کشته بود. قاضی دادگاه نه تنها ادی ری روث را محکوم به حبس ابد کرد، بلکه برای وی حق آزادی به شرط التزام را نیز لغو کرد و از اینرو وی باید تمام مدت مقرر شده توسط قاضی دادگاه را در زندان بسر برد و احتمال آزادی زودهنگام برای وی حتی در صورت خوشرفتاری در زندان، وجود نخواهد داشت. 

جودی لیتلفیلد، مادر چاد لیتلفیلد، پس از صدور حکم دادگاه در برابر خبرنگاران در بیرون محل دادگاه گفت: ما دو سال منتظر بودیم که خدا عدالت را برای ما و پسر فقیدمان بگیرد و ما امشب از صدور حکم دادگاه در این خصوص بسیار هیجان زده شدیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار