اکبر حلوایی، گفت: برخی به منظور نرفتن به سربازی مدت تحصیل خود در دانشگاهها را افزایش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا حلوایی، معاون سابق وظیفه عمومی ناجا در همایش خدمت سربازی و راهکارهای عادلانه گفت: امروزه انجام خدمت سربازی در اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد و فرد را از 4،3 ماه قبل تا پس از خدمت سربازی درگیر می‌کند، در این هنگام یک نیروی مولد و کارآمد از محیطی که در آن بهره وری دارد دور می‌شود. همچنین افرادی که با فرهنگ‌های‌ متفاوت بدون هدفمندی در پادگان‌ها برای مدت معین جمع می‌شوند. 

اکبر حلوایی، ادامه داد: افرادی نیز برای نرفتن به سربازی مدت تحصیل خود را در دانشگاهها افزایش می‌دهند و در مقابل آن نیز برخی افراد با رفتن به سربازی از ادامه تحصیل محروم می‌شود. این دسته کسانی هستند که در کنکور دانشگاههای سراسری و آزاد پذیرفته نشده‌اند. 

وی با اشاره به میانگین اعزام به خدمت سربازی بیان کرد: در طول سالهای 61 تا 91، 64 درصد مشمولان نظام وظیفه به خدمت سربازی رفتند 36 درصد برای این امر اقدام نکردند و بین 10 تا 15 درصد از متولدین هر سال جزو غایبین از خدمت سربازی محسوب می‌شوند در این میان 20 تا 25 درصد نیز از سربازی معاف می‌شوند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
با سلام رامین هستم ۳۳سال سن دارم در سن ۲۷سالگی درسم را تمام کردم بعد به علت مشکلات خانوادگی نتوانستم به سربازی برم حدود ۵سال هست که غیبت دارم به تازگی متاهل شدم از مسولین خواهش میکنم که برای ماهم که کمتر ازهشت سال غیبت داریم کاری بکنند با تشکر
آخرین اخبار