مشاور رئیس قوه قضاییه و حقوقدان شورای نگهبان گفت: یکی از پدیده‌هایی که بیشترین خسارت را در 3.5 دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نظام وارد کرده است، ترورهایی است که در طول این مدت در کشور به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی مشاور رئیس قوه قضاییه و حقوقدان شورای نگهبان در نشست علمی حقوق و امنیت هسته‌ای که بعدازظهر امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از پدیده‌هایی که بیشترین خسارت را در 3.5 دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نظام وارد کرده است، ترورهایی است که در طول این مدت در کشور به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی نظامی است که به حق قربانی تروریسم است، گفت: از اولین روزهای پیروزی انقلاب تا امروز موضوع ترور نخبگان و علاقمندان به انقلاب همیشه جز دغدغه‌های مهم کشور بوده است.

مشاور رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: البته با تلاش‌هایی که در دهه اول پس از پیروزی انقلاب توسط کسانی که مسئول برقراری امنیت کشور بودند امروز به فضل الهی ایران جز کشورهایی است که از امنیت بالایی در جهان برخوردار است.

وی ضمن بیان این که با وجود برخورداری از امنیت بالا نباید از دشمن غافل شد و او را دست کم گرفت، خاطرنشان کرد: ساده تلقی کردن مسائل مربوط به امنیت در مواردی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کند، البته نباید انتظار داشت دشمن ما را به حال خود واگذار کند و با وضعیت امروز که استکبار جهانی و ایادی آن نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، انتظار بی‌خیالی دشمن نسبت به کشور انتظاری نابه‌جاست.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی با بیان این که اگر امروز صهیونیست‌ها کاملاً علنی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی در هر کجا می‌ایستند به خاطر ضربه‌ای است که 36 سال پیش که از اول پیروزی انقلاب از کشور ما خوردند، تصریح کرد: اگر امروز گروهی تحت عنوان داعش ابتدا در سوریه و عراق و سپس در مصر و یمن ظهور و بروز پیدا می‌کنند نباید تصور کرد ایران را از این تحرکات بی‌بهره گذاشته‌اند.

مشاور رئیس قوه قضاییه برای اثبات ادعای خود گریزی به غائله گنبد در ابتدای انقلاب زد و گفت: آن شرایط دقیقاً مانند وضعیتی بود که داعش امروز برای کشورهای نام برده ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: از این قبیل حوادث در ابتدای انقلاب تا به امروز کم نبوده است و این تصور خامی است که فکر کنیم طالبان، القاعده و داعش پدیده‌های جدیدی هستند؛ خیر، آن‌ها در ابتدا در کشور ما و در تقابل با یک نظام نوپا آزمایش شدند که به برکت وجود مردم انقلابی به اضمحلال کشیده شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی با بیان این که ناامنی بدترین اتفاق برای یک ملت است، خاطرنشان کرد: ما در مقابل دشمن هستیم که عملاً و علنا وارد کارزار شده است و کشور ما در صورتی که بخواهد پای آرمان‌ها و اهداف خود بیایستد و برنامه‌های خود را عملیاتی کند، باید ثمن آن را بپردازد، گرچه برخی از این هزینه‌ها ناشی از کوچک شمردن دشمن توسط خود ما می‌باشد.

مشاور رئیس قوه قضاییه با اشاره به این که در کشور ما انقلابی رخ داد که تجربه چندان کشورداری پشت سر آن وجود نداشت، تصریح کرد: دولتمردان ما در ابتدای انقلاب این تجربه و آمادگی را در خلال کار کسب کردند.

وی با تأکید بر این که قدرت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، مردمی هستند که مالک، صاحب و تصمیم‌گیر نظامند، افزود: تا ما از نعمت پشتیبانی ملت برخورداریم، دشمن شاید بتواند لطمه و صدمه به ما بزند اما هرگز نمی‌تواند گامی برای نابودی ما انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی اضافه کرد: امروز دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند و ما انتظار داریم مسئولین محترم در پاسداشت، حراست و حفاظت از ثروت‌های گران‌بهای فطرت یعنی دانشمندان، حداکثر تلاش خود را در شرایطی که کشور از هر جهت تحت فشارهای بین‌المللی است، به عمل آورد.

مشاور رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه جهان بیداری‌های اسلامی را از چشم جمهوری اسلامی می‌بینند و البته این امر، امر اشتباهی هم نمی‌باشد و ما امیدواریم خداوند توانایی صیانت از خون شهدا را به همه ملت ومسئولین عنایت کند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار