با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

مجوز مجلس به دولت برای ارائه گزارش 6 ماهه از عملکرد بودجه 94

با تصویب مجلس سازمان مدیریت موظف شد تا گزارش کامل هر یک از تبصره‌ها و اجزا و جداول قانون بودجه سال 94 را پس از پایان هر 6 ماه به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز سه‌شنبه پنجم اسفند ماه در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه‌ای بودجه سال 94 تبصره یک این لایحه را به تصویب رساندند.

بر این اساس، این قانون با رعایت قوانین و مقررات ذی‌ربط قابل اجراء می‌باشد و وصول منابع و تعهد و پرداخت از محل مصارف این قانون (درحدود وصولی منابع) صرفاً با رعایت سازوکار موضوع ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه مصوب ۳۰/۱۲/۱۳۵۱ و مفاد بندهای (و)، (ز)، (ک)، (ت) و (خ) ماده (۲۲۴) و ماده (۱۷۹) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۹ لازم‌الرعایه می‌باشد.

 کلیه دستگاه‌های اجرائی که تکالیفی برای آن‌ها در این قانون منظور شده است موظفند گزارش عملکرد خود را در موعد قانونی مقرر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه کنند. سازمان مذکور موظف است گزارش کامل هریک از تبصره‌ها و اجزاء و جداول و پیوست‌های این قانون را که از دستگاه‌ها دریافت می‌کند، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از پایان هر شش ماه، برای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و سایر کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی به صورت کتبی و رسمی ارسال کند.

لازم به ذکر است نمایندگان در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 94 پس از الحاق عبارتی به بند "الف" تبصره "2" این ماده واحده را به تصویب رساندند.

بر این اساس در بند "الف" تبصره "2" بعد از عبارت "هزینه‌ عملیات صادرات، با احتساب حمل و بیمه" متن زیر اضافه شود:

مشارکت در تأمین دانش فنی متانول به بنزین، متانول به پروپیلن، گاز به مایع، اسمر معکوس (آر او) و قشاهای نانویی مورد نیاز صنعت گاز و پتروشیمی صنعت به میزان لازم در سال 1394 با رعایت سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به گونه‌ای که حداقل یک واحد تولیدی توجیه‌پذیر در موارد فوق‌الذکر در کشور استقرار یابد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: لایحه ، بودجه ، تبصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار