مدیر دفتر اطلاعات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران:

شماره زمستان «پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات» منتشر شد

حاج عزیزی گفت: جدید‌ترین نسخه «پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات»، شماره دو از دوره ۳۰ در فضای وب منتشر شد.

حاج عزیزی مدیر دفتر ارتباط علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: «جدید‌ترین شماره «پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات» (زمستان ۹۳)، با ۱۲ عنوان مقاله منتشر شد. 

وی افزود: در این شماره رحمت الله فتاحی به عنوان یادداشت سردبیر، «تعامل گروه‌های آموزشی علم اطلاعات و دانش‌شناسی با سایر گروه‌ها، یا ادغام در آن‌ها» را به رشته تحریر درآورده است. 
حاج عزیزی تصریح کرد: همچنین، این شماره از فصلنامه دربرگیرنده مقالات ذیل است: بررسی ارتباط میان قابلیت‌های منطقه‌ای و جغرافیای تولید علم در ایران، استناد به انتشارات ملی، سنجه‌ای برای بومی سازی علم: مطالعه نشریات علمی-پژوهشی حوزه علوم اجتماعی ایران در سال‌های ۱۳۸۹-۱۳۸۱، سنجش ارزش استنادی مقالات شیمی ایران با استفاده از شاخص سهم استناد متنی، بررسی کاربرد روش تحلیل هم رخدادی واژگان در ترسیم ساختار حوزه‌های علمی (مطالعه موردی: حوزه اطلاع‌سنجی (، مقایسه کتاب‌شناختی بروندادهای انتشاراتی حوزه‌های مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش؛ با تأکید بر سهم علم اطلاعات و دانش‌شناسی در هر یک از این حوزه‌ها، بررسی تأثیر عوامل زمینه‌ای بر فرایند رفتار اطلاع‌جویی دانشجویان کار‌شناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در وب، تحلیل نگرش و عوامل تشویق کننده اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه پیام نور در باره یادگیری الکترونیکی (مورد پژوهی: دانشگاه پیام نور اردبیل (، مقایسه و ارزیابی موتورهای جستجوی معنایی، نقش فهرست‏‌های کتابخانه‏‌ای در جلب مشارکت اجتماعی کاربران: راهکارهای موجود و میزان پیروی فهرست‏‌های پیوسته کتابخانه‏‌های دانشگاهی از آن‌ها، نظام‌های شناسه‌گر دیجیتالی: ارزیابی تطبیقی، شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موثر بر بکارگیری رایانش ابری در سلامت الکترونیک و واکاوی ابعاد برنامه راهبردی برای توسعه پژوهش در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است
 
وی در ادامه اظهار داشت: در این شماره، مهری صدیقی، عضو هیئت علمی ایرانداک، مقاله XML بررسی کاربرد روش تحلیل هم رخدادی واژگان در ترسیم ساختار حوزه‌های علمی و علیپور حافظی، دیگر عضو هیئت علمی به همراه محمدرضا خدمتگزار، دانشجوی دکتری پژوهشگاه، مقاله نظام‌های شناسه‌گر دیجیتالی: ارزیابی تطبیقی را منتشر نموده‌اند. همچنین علاقه‌مندان برای مطالعه این فصلنامه و دسترسی به مطالب آن می‌توانند به آدرس http: //jipm. irandoc. ac. ir مراجعه نمایند.




انتهای پیام/
برچسب ها: مدیریت ، اطلاعات ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار