ارتباط با موجودات فضایی بر فرض محال اگر آن ها وجود داشته باشند می توانند خطراتی باور نکردنی برای اهالی کره زمین به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار داده‌اند که برقراری تماس با موجودات فضایی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

گفتنی است؛ بر اساس جدیدترین گزارش‌ها گروهی از دانشمندان در نظر دارند که با موجودات فضایی ارتباط برقرار کنند و برای آ‌ن‌ها پیغام بفرستند اما گروه مخالف اعتقاد دارند که فرستادن پیغام می‌تواند خطراتی شدید برای اهالی کره زمین داشته باشند و باید در این زمینه به دقت تحقیق به عمل آ‌ورد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان علت مخالفت خود را عدم شناخت حیات بیگانه در فضا و نوع جهت گیری آن‌ها در مقابل ارسال پیغام از سوی ساکنین کره زمین می‌دانند.

در حالی که عمده تلاش دانشمندان برای جستجوی حیات در سیارات قابل سکونت است و همین طور دریافت سیگنال از نژاد‌های هوشمند یکی از خطرات این کار جلب توجه بیگانه‌ها به حیات زمین و امکان حمله آن‌ها به زمین است به ویژه چنان چه زمین و ساکنین آن را غیر پیشرفته قلمداد کنند.

بر اساس آخرین داده‌های جمع آوری شده توسط ناسا بیش از 40 میلیارد سیاره به طور بالقوه قابلیت سکونت برای انسان‌ها در کهکشان‌ راه شیری را دارند.

تاریخ ارسال پیغام به موجودات فضایی نخستین بار در سال 1960 یک ستاره شناس به نام فرانک در  قالب یک پیغام رادیویی با امواج مایکروویو برای شناسایی سیگنال‌های هوشمند از سایر سیارات صورت گرفته است.

از آن زمان تاکنون بیش از 100پیغام رادیویی یا پیغام‌های لیزری از زمین به فضا مخابره شده است که البته هیچ یک از آن‌ها وجود یک تمدن فرا زمینی را اثبات نکرده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.