در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های آغاز طرح ترافیکی نوروزی و واگذاری شهرداری به شورا‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه های‌ آرمان، ایران، وطن امروز و مردم سالاری در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون آغاز طرح ترافیک نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۹۳، کاهش ۵۰ درصدی پروازهای عمره و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن ها خواهیم داشت.  
 
روزنامه مردم سالاری

افزایش آسیب‌ها، معضلات اجتماعی و مشکلات بسیار در جامعه امروز باعث ایجاد اختلال‌های روحی، روانی، عصبی و رفتاری شده است، به طوری که عده بسیاری از مردم ایران دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، روحی و روانی بسیار هستند.  
 
روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع وقوع سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار سکته مغزی در ایران پرداخته است.
 
در این گزارش آمده است: سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ایرانی دچار سکته مغزی می‌شوند و زمان طلایی برای درمان سکته مغزی بین ۳ تا ۴ ساعت و نیم است. درمان سکته مغزی متحول و دیدگاه‌های قدیمی معتقد بودند سکته درمان پذیر نیست، دیگر وجود ندارد.  
 
در ادامه نیز موضوع‌های ایجاد بار مالی، عاطفی و روحی برای بیماران و اطرافیان آن‌ها، مبتلاشدن سالانه ۸۰۰ هزار تن در آمریکا به سکته مغزی و ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن در ایران، تفاوت نوع بیماری‌های سکته مغزی با بیماری‌های دیگر، استفاده از داروهای ضد لخته شدن در گذشته شامل آسپرین و داروهای خاص ضد لخته شدن در حال حاضر و... بررسی می‌شود.  
 
همچنین، روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع آغاز طرح ترافیک نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۹۳ می‌پردازد.  
 
روزنامه ایران
 
*** انتقال پایتخت سیاسی مشکلات را به حداقل می‌رساند
روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع "انتقال پایتخت سیاسی، مشکلات را به حداقل می‌رساند" می‌پردازد.  
 
افزایش آلاینده‌های محیط زیست، افزایش آلایندگی هوا، زلزله خیزی، گسترش شبکه‌های اجتماعی با الگوبرداری از کشورهای بیگانه، رشد جمعیت، مهاجرپذیری و... تهدیداتی هستند که شهر تهران را به خطر می‌اندازند، به طوری که انتقال پایتخت یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های مسئولان است.  
 
این روزنامه در این باره آورده است؛ بی‌شک طرح امکان سنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری وساماندهی و تمرکززدایی از تهران که بررسی و جمع بندی آن انجام شده در صورت پیگیری جدی می‌تواند در افق‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مشکلات و تنگنای موجود را به حداقل برساند.  
 
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های طرح امکان سنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی در تهران بحث و بررسی انتقال پایتخت در ۳ دهه، معضلات و شاخص‌های مرتبط با تهدیدات و مخاطرات شهر تهران و... بررسی می‌شود.  
 
همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کاشت نهال به نام شهدای ایرنا در بوستان مریم و تهران، ثبت سالانه۲۰۰ هزار سکته مغزی در ایران، پرونده مرکز تجارت جهانی فردوسی روی میز شورا و شهرداری تهران می‌پردازد.  
 

روزنامه‌ی وطن امروز

***دانشجویان با ماسک و پلاکارد به حضور ابتکار اعتراض کردند.

روزنامه‌ وطن امروز در صفحه‌ اجتماعی امروز خود به موضوع اعتراض دانشجویان با ماسک و پلاکارد می‌پردازند.
در این گزارش آمده است خاک آلود شدن آسمان خوزستان، سفر دیر هنگام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این استان طی هفته‌ گذشته انتقادی را نسبت به عملکرد ابتکار به دنبال داشت و این در حالی است که با وجود نارضایتی‌ها از عملکرد رئیس سازمان محیط زیست، ابتکار برای افتتاح تشکل سیاسی دانشجویی به دانشگاه شریف رفت.

در ادامه این روزنامه به بررسی موضوع‌های اوضاع نابسامان استان خوزستان، اولویت بخشی به امور سیاسی و قرار گرفتن معضلات محیط زیست، شفاف نبودن شیوه هزینه بودجه سنوات گذشته، سازمان محیط زیست اعتراض دانشجویان به بی توجهی ابتکار به آلایندگی استان خوزستان و آلایندگی محیط زیست، ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی، وضعیت انتشار ریزگردها در استان خوزستان و ... می پردازد.

همچنین روزنامه ی وطن امروز در صفحه‌ی اجتماعی امروز خود به موضوعهای احتمال کاهش 50 درصدی پروازهای عمره، انتقال پایتخت امکان پذیر نیست، راه‌اندازی 5 خط شبانه در آستانه ی نوروز در حمل و نقل عمومی، ابهام در واگذاری مدارس دولتی، تمدید دوباره ی مهلت ثبت نام کنکور 94 و مرگ 14579 تن در سوانح رانندگی می‌پردازد.

روزنامه آرمان

***واگذاری وظایف شهرداری ‌ها به شوراها
روزنامه آرمان در صفحه‌ی اجتماعی امروز خود به موضوع واگذاری وظایف شهرداری‌ها به شوراها می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است برخی اعلام می‌کنند که راند دولتها در فروش نفت است و راند شهرداری‌ها در صدور مجوز ساخت و سازها، متاسفانه این موضوع تا حدی صحت دارد، اما دو دهه‌ی گذشته در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانیم این را رانت را برای همیشه تعطیل کنیم.

در ادامه نیز بررسی موضوعهای تبدیل شورای شهر به شورای شهرداری، مطابق قانون واگذاری 23 وظیفه شهرداری و مدیریت شهری، تصمیم اشتباه 7 ساله دولت برای مدیریت مترو و حومه، لزوم توجه به بحث مدیریت یکپارچه شهری و واگذاری آن به شوراها و مدیریت شهری، توجه به مسائل بهداشتی، اجتماعی ، فرهنگی و ... لزوم رفع مشکلات شهری و ... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه‌ی اجتماعی امروز خود به موضوعهای سیلی معلم گرجی باعث شکستگی بینی دانش‌آموز شد و آمارها واقعی می‌شود، می‌پردازد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: آغاز ، طرح ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار