تولید زعفران در خراسان رضوی تا پایان بهمن امسال 30 در صد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر 104 تن و 921 کیلوگرم زعفران به ارزش 149 میلیون و 486 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است در حالیکه که در مدت مشابه پارسال میزان صادرات زعفران در خراسان رضوی 80 تن و 472 کیلوگرم معادل 116 میلیون و 880 هزار دلار بود.
 
غلامرضا میری افزود: تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، رشتخوار و مه ولات در جنوب خراسان رضوی به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان زعفران خراسان و جهان به شمار میروند.

وی با اشاره به این هم اکنون ایران با تولید 92 درصد از نیاز زعفران دنیا انحصارگر این محصول است، گفت: در حال حاضر ایران سالانه 300 تن زعفران تولید می‌کند و این در حالی است که سهم سایر کشورهای جهان روی هم رفته یک و نیم درصد از کل تولید جهانی است.

غلامرضا میری با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت زعفران از ثبات نسبی برخوردار است، افزود: در بازار زعفران قیمت‌ها روند صعودی نداشته، به طوری که هم‌اکنون هر کیلوگرم زعفران دسته 4 میلیون و 50 هزار تومان، قیمت زعفران پوشال بین 4 میلیون و 450 هزار تومان تا چهارمیلیون و 700 هزار تومان، زعفران سرگل چهار میلیون و 700 هزار تومان تا چهارمیلیون و 750 هزار تومان و در نهایت قیمت زعفران نگین بین پنج میلیون و 100 هزار تومان تا پنج میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شود.

انتهای پیام/ زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.