دبیرکل سازمان عدالت و آزادی گفت: هدف اصلی ما اجماع با دیگر احزاب و گروه‌های همسو در جبهه اصلاحات است و در انتخابات 92 نیز سازمان عدالت و آزادی از پیشگامان اجماع‌سازی میان نیرو‌های سیاسی بود.

"مهدی مقدری" دبیرکل "سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تشکل متبوعش از سال 76 در اصفهان پایه‌ریزی شده است، اظهار داشت: سازمان عدالت و آزادی اولین حزب فراگیر در ایران است که دفتر مرکزی‌اش خارج از تهران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان عدالت و آزادی در ابتدای شکل‌گیری‌، بنای به توسعه تشکیلاتی سراسری نداشت، گفت: سازمان عدالت و آزادی صرفا در حوزه‌های نظری، آموزشی و تدوین برنامه‌های راهبردی فعالیت می‌کرد. بعد از مدتی- اواسط دهه 80- سیاست و راهبرد سازمان، گسترش محدود تشکیلاتی شد و از همین‌رو به مجموعه عنوان "سازمان" اطلاق می‌شود.

مقدری با تأکید بر اینکه سازمان عدالت  آزادی در سند چشم‌انداز خود دو راهبرد را تعریف می‌کند، تصریح کرد: راهبرد اول ما این است که ارتباطات چندسویه را میان سازمان با سایر نهادهای جامعه مدنی- برای پیشبرد اندیشه و عمل اصلاح‌طلبی- ایجاد کنیم و راهبرد دوم این است که در سیکل چرخش نخبگان و چرخش قدرت که از مسیر کم‌هزینه انتخابات عبور می‌کند، سیاست‌های انتخاباتی خود را با اجماع دیگر تشکل‌های اصلاح‌طلب پیگیری نماییم.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در خصوص سیاست تشکل متبوعش در انتخابات‌های گذشته در کشور، گفت: هدف اصلی ما اجماع با دیگر احزاب و گروه‌های هم‌سو در جبهه اصلاحات است و در انتخابات 92 نیز سازمان عدالت و آزادی از پیشگامان اجماع‌سازی میان نیروهای سیاسی بود.

وی در ادامه گفت: معتقد هستیم  که در خصوص انتخابات مجلس دهم نیز باید اجماع شکل‌گرفته در انتخابات 92 را استمرار بدهیم و در همین راستا، درخواست عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را دنبال کردیم.

مقدری حول آخرین فعالیت‌های تشکل متبوعش گفت: تا پایان امسال همایش بزرگی نخواهیم داشت ولی پنجشنبه هفته آینده(14 اسفند) در ایرانشهر همایشی را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای برگزاری دهمین همایش سراسری سازمان عدالت و آزادی اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد را به وزارت کشور پیشنهاد داده‌ایم و در این رابطه منتظر پاسخ وزارت کشور هستیم.
 
گفتنی است؛ سازمان عدالت و آزادی در جلسه روز یکشنبه(3 اسفند) شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از این شورا مجوز عضویت را دریافت کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار