انبوه‌ساز وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان نظام مهندسی استان تهران سازه و ایمنی ساختمان مرکز تجارت جهانی فردوسی را تایید کرده است و این ساختمان تا کنون هیچ تخلفی انجام نداده و تمامی پروانه‌های لازم را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،کلایی در نشست خبری امروز خود با بیان این که مرکز تجارت جهانی فردوسی هیچ مشکل سازه‌ای وفنی ندارد گفت: این مرکز تمامی مجوز و پروانه‌های لازم را از شهرداری سازمان بازرسی نظام مهندسی و شورای شهر گرفته است.

این انبوه‌سازان وزارت راه‌ و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: این مرکز تجارت جهانی سه پروانه ساخت در سالهای 90 ،‌92 و 93 دریافت کرد و پس از دریافت اولین پروانه ساخت در سال 90 ساخت پروژه خود را آغاز کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در مرداد ماه امسال نیز پروانه جدید از منطقه 12 برای ارایه تاییدیه های نهایی صادر گردیده است.

کلایی در ادامه افزود: متاسفانه گروهی از افراد اخاذ که به عنوان واسطه فروش مغازه‌ها با ما همکاری می‌کردند که پس از مدتی به دلیل زیاده‌خواهی اخراج شدند و به همین دلیل این افراد اخاذ اقدام به انتشار عکسهای نادرست و مونتاژی کردند و این عکسها را به ارگانهای مختلف ازجمله شورای شهر و ستاد بحران شهرداری اداره بازرسی و سازمان نظام مهندسی فرستادند و همین موضوع باعث ایجاد گزارشهای غلط و ایجاد مشکل برای ما شد.

کلایی در ادامه توضیح داد: در همین رابطه پرونده‌های قضایی برای این افراد اخاذ تشکیل شد و تعدادی از Hنها پس از اعتراف پس چند روزی بازداشت شدند و متاسفانه بعد از آزاد شدن دوباره اقدام اخاذی از ما کردند.

مدیر عامل مرکز تجارت جهانی فردوسی در ادامه تاکید کرد: تمامی کارشناسان سازمان نظام مهندسی از تمامی مراحل سازه‌ای این مراکز بازدید کرده‌اند و این ساختمان از لحاظ سازه‌ای هیچ نگرانی ندارد.

کلایی با اشاره به اینکه این ساختمان به صورت کاملا سبک سازی شده ساخته شده است گفت: در دو قسمت این ساختمان ما حدود 500 هزار کیلوگرم از بار پروژه را کم کرده‌ایم و نمای این ساختمان را با بهره‌گیری از دوران زندگی فردوسی تهیه کرده‌ایم.

کلایی یادآور شد: این ساختمان هیچ پرونده‌ای در کمیسیون ماده صد ندارد و تا کنون هیچ تخلفی انجام نداده است که بخواهد پرونده‌ای داشته باشد.

این انبوه‌ساز در ادامه توضیح داد: ما در ابتدای ساخت این پروژه تمامی نقشه‌های لازم را به ارگانهای مختلف ارسال کرده ایم و تاییدیه نهایی را گرفته‌ایم.

مدیر عامل مرکز تجارت جهانی فردوسی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته جلسات مختلفی با رییس سازمان مهندسی استان تهران برگزار کرده‌ایم گفت: تنها در این جلسه رییس نظام مهندسی استان تهران از ما درخواست ارایه نقشه و سازه کرد که پس از بازدید بازرسان از این پروژه کیفیت ایمنی این ساختمان را تایید کند.

این انبوه‌ساز استان تهران در ادامه توضیح داد: ما امادگی کامل داریم که در صورت اعلام کردن مقاوم نبودن این ساختمان مقاوم‌سازی و ایمن سازی ان را شروع کنیم.

کلایی در ادامه تصریح کرد: پروژه مرکز جهانی فردوسی متوقف نشده است و همچنان کارگران مشغول کار هستند و فاز اول این پروژه در اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: این ساختمان دارای شناسنامه فنی است و سازمان نظام مهندسی ساختمان تمامی سازه کیفیت و ایمنی آن را تایید کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم که تمامی بازرسان از سازمان نظام مهندسی شهرداری و شورای شهر برای بازرسی از ایمنی و مقاومت این ساختمان مراجعه و بازدید کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مهندسی ، نظام ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار