باشگاه خبرنگاران بررسی می کند:

از تبرئه روزنامه‌های «بهار» و «ابتکار» تا صدور قرار مجرمیت برای «مردم‌سالاری» و «روزان»

طی سال گذشته یک‌شنبه‌های هرهفته دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی برگزار شد که در شهریور ماه 93 پرونده‌های خبرگزاری ایسنا، روزنامه مردم‌سالاری، روزان، بهار و ابتکار مورد رسیدگی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، یک‌شنبه‌های هرهفته دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی برگزار می‌شود که در شهریور ماه سال گذشته در مجموع پرونده‌های روزنامه مردم سالاری، خبرگزاری ایسنا، بهار، ابتکار و روزنامه روزان مورد رسیدگی قرار گرفتند، البته در طی این ماه جلسات دادگاه مطبوعات به صورت مرتب برگزار نشد و به گفته سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران این امر دلیل خاصی نداشت.

اتهام مدیر عامل اسبق خبرگزاری ایسنا(ساسان والی‌زاده) افشای جریان دادگاه متهم کهریزک بود که با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد.

مدیرمسئول این روزنامه نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به اتفاق آراء مجرم شناخته شد و ضمنا هیأت منصفه مطبوعات استان تهران متهم را مستحق تخفیف دانست.

و در نهایت روزنامه "روزان" به مدیر مسئولی شمسی پورمحمدی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر با اکثریت آراء مجرم شناخته شد و ضمنا هیأت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آراء متهم را مستحق تخفیف دانست.


همچنین پروند‌ه‌های روزنامه‌های "بهار" و "ابتکار" در شعبه 76دادگاه کیفری استان تهران و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفت که روزنامه ابتکار به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد.   
 
روزنامه بهار نیز با عنوان مجرمانه نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و افشای نامه محرمانه با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد، روزنامه بهار به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر به دلیل امضاء نکردن شکوائیه توسط شاکی(علی باقری) مورد ایراد دادگاه قرار گرفت و لذا هیات منصفه در این مورد اظهارنظر نکرد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار