در صفحات اجتماعی روزنامه های کشور موضوع های ممنوع شدن تجمع در چهارشنبه آخر سال و تصویب بودجه 34 میلیارد تومانی شورای شهر تهران پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه ایران، مردم سالاری، وطن امروز، آرمان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون اجرای طرح ملی کاهش طلاق از سال 94 ، تدابیر تازه برای عرضه شیر سالم، غنی شده و ارزان، خسارت 900 میلیاردی خوزستان و ... اشاره کردند که در ادامه نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه وطن امروز

رفتارهای پرخطر و آسیب های حاصل از برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در چند سال گذشته مشکلات بسیاری را برای جامعه امروز به وجود آورده است، به طوری که مسئولان در این مدت اقدام به طرح های پیشگیرانه مختلفی کرده اند.

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ممنوعیت برپایی تجمع در چهارشنبه آخر سال می پردازد.

در این گزارش آمده است: برپایی تجمع برای برگزاری آئین چهارشنبه سوری ممنوع بوده ، اجازه این کار داده نمی شود. در سال های گذشته برنامه های مختلفی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال انجام شده است.

در ادامه نیز موضوع های جایگاه رسانه های گروهی و صدا و سیما در کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال، کاهش هیجان های منفی و مخرب مراسم آئینی چهارشنبه سوری ، جلوگیری از سدمعبرهای چهارشنبه آخر سال، پیشگیری از خطرها و حوادث چهارشنبه آخر سال ، پیشگیری از آسیب کودکان، نوجوانان و قشر آسیب پذیر و ... بررسی می شود.

همچنین، روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع های طرح ادغام محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی ، اشکالات بیمه طلایی فرهنگیان، کاهش سرفاصله خطوط مترو در آستانه نوروز و آش دهان سوز محیط زیست می پردازد.

روزنامه مردم سالاری

*ورود دولت به عنوان پیش آهنگ سلامت

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ورود دولت به عنوان پیش آهنگ سلامت می پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است: در چند سال گذشته دولت به عنوان یکی از اصلی ترین سیاستگذاران حوزه سلامت تلاش کرد با صدور چند بخشنامه به عنوان یک پیش آهنگ به اقدامی انقلابی در خصوص استفاده از ظروف سالم در دستگاه های زیرمجموعه خود دست بزند.

در ادامه نیز بررسی موضوع های لزوم استفاده ظروف گیاهی در اداره ها، سازمان ها و وزارتخانه ها، لزوم استفاده ظروف گیاهی در سراسر کشور ، توزیع مواد غذایی و آشامیدنی گرم فقط در ظروف گیاهی و تجزیه پذیر، اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی ایران برای جلوگیری از مسمومیت های ناشی از آلودگی ظروف و ... صورت می گیرد.

همچنین، روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ظروف یکبار مصرف با طعم سرطان ، تعارف کردن سرطان در ظرف شفاف غذا و چای داغ، تولید ظروف گیاهی در ایران، درها را به سوی سرطان باز نکنیم و ممنوع شدن برپایی تجمع در چهارشنبه آخر سال می پردازد.

روزنامه ایران

* تدابیر تازه برای عرضه شیر سالم، غنی شده و ارزان

استفاده از لبنیات به ویژه شیر در بسته غذایی در ایران دارای اهمیت ویژه ای است، اما متاسفانه اذهان عمومی به دلیل وجود برخی از آلاینده های غذایی در لبنیات و شیر در سال جاری باعث کاهش مصرف روزانه لبنیات به ویژه شیر در سبد غذایی در ایران شده است، به طوری که آمار مصرف شیر در ایران نسبت به‌ آمار جهانی بسیار پایین است.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تدابیر تازه برای عرضه شیر سالم، غنی شده و ارزان می پردازد.

در این گزارش آمده است: سموم از طریق تغذیه دامها وارد شیر می شوند، بنابراین جهاد کشاورزی باید نظارت دقیق تری در این زمینه داشته باشد. افزودن فرآورده های ترکیبی همانند طعم دهنده ها و کاکائو به شیر برای این است که مورد پسند ذائقه کودکان باشد.

مصرف شیر در ایران به ازای هر فرد 70 لیتر است،‌ در حالی که این رقم در کشورهای دیگر حداقل 160 لیتر است.

در ادامه نیز موضوع‌های لزوم قرار گرفتن شیر سالم قنی شده، لازم و ارزان در اختیار مردم، تدوین برنامه‌ها و تدابیر ویژه غنی سازی شیر، پیشگیری از حذف شیر از سبد غذایی ایرانیان، غنی سازی شیر را ویتامین D ، ترویج مصرف شیر در مدارس، ساماندهی افزون پروبیتیک‌ها به محصولات لبنی، تایید نبودن شیر‌های فله‌ای در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمونه گیری در فرآورده‌های لبنی به منظور افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از تقلب در محتوای شیر و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی خود به موضوع‌های اجرا‌ی طرح ملی کاهش طلاق از سال 94،‌ دیپلماسی راهکار حل معضل ریزگرد‌ها، بیشترین پرداختی بیمه شدگان در بخش سرپایی، علم و فناوری مرز نمی‌شناسد، دو انفجار مقابل اقامتگاه سفیر ایران در لیبی، تصویب بودجه 34 میلیارد تومانی شورای شهر تهران و سامانه‌ی عرضه‌ی قلیان و مواد دخانی می‌پردازد.

روزنامه آرمان:

* خسارت 900 میلیارد خوزستان

افزایش آلاینده‌های محیط زیست، افزایش آلایندگی هوا، انتشار ریز گردها و گرد و غبار در استان‌های غربی و جنوبی و کلان‌ شهر ها به ویژه استان خوزستان از مهمترین دغدغه‌های مسئولان در ده سال گذشته است.

روزنامه‌ آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع خسارت 900 میلیاردی خوزستان می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ 3 مولفه‌ی اساسی در مسئله‌ی ریزگرد‌ها شامل پوشش گیاهی، رطوبت خاک، عوامل انسانی و شرایط جوی وجود دارد. در آلودگی سال 89 در تهران،‌که این کلانشهر با 45 روز در شرایط نا سالم قرار داد نیز منشا خارجی گرد و غبار دیده می‌شد.

در ادامه نیز موضوع‌های منشا ریزگرد‌ها در ایران از کانون‌های ریزگرد در خارج از کشور، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، سواحل جنوبی تا بندر ماهشهر، خوزستان و بخشی از ایلام، اصلی ترین منشا گرد و غبار در داخل کشور بر اساس آمار 10 ساله ذخیره آب سد‌های ایران زیر 37 تا 50 درصد، خشک شدن 90 درصد از تالاب‌های عراق و 94 درصد از تالاب‌های بین النحرین، انتشار ریزگرد‌ها در 20 استان کشور و... بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار