فرهادی در کنفرانس وزرای علوم فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد گفت: باعث تاسف است که جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان تبعیض توسعه علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در کنفرانس وزاری علوم فناوری و نو آوری جنبش عدم تعهد طی سخنرانی در سالن اجلاس گفت: سازمان‌ها در چند دهه گذشته شاهد شکلگیری نهادهای علمی بوده‌اند که از جمله این سازمان‌ها سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا و آفریقا را می توان نام برد که با تاسیس نهادهای علوم و فناوری به دنبال همکاری‌های بیشتر در این زمینه هستند. 

وی افزود: جنبش عدم تعهد در دوران ریاست با تحول چشمگیر روبرو است.

فرهادی در ادامه به شعار این اجلاس اشاره کرد و اظهار داشت: شعار علم و فناوری و نوآوری برای توسعه پایدار برای این اجلاس تعیین شده است و از جمله محورهای آن به کارگیری علم و فناوری و نوآوری و زدودن تبعیض در علم و فناوری و آموزش است. 

فرهادی در ادامه گفت: امروزه دیگر موتور اقتصاد از بانکها و مراکز اقتصادی نمی‌گذرد. بلکه از چهار راه نوآوری و خلاقیت عبور می‌کند. و امروزه نه بنگاه‌ها و نه دانشگاه‌ها بلکه نیروی انسانی بین اقتصاد و نهادهای نوآوری پیوند تنگاتنگی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی زمانی صورت می‌گیرد که از مسیر علم و فناوری بگذرد و پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد باید توسعه یابد.

وی تصریح کرد: باعث تاسف است که جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان تبعیض توسعه علم و فناوری است و حتی کشورهای توسعه یافته و پیشرفته تر به این امر نگاه سیاسی دارند و ایران نمونه انکار ناپذیر برای شکستن این حصارها است. 

وی در پایان به برخی از بندهای این اجلاس اشاره کرد و گفت: همکاری جنوب به جنوب تنها راه قابل اتکای کشورهای جنبش عدم تعهد برای همکاری در زمینه‌های مختلف زیست محیطی است و جمهوری اسلامی ایران با این جهت‌گیری در خواست همکاری علمی بین کشورهای جنبش عدم تعهد را دارد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار