مهم ترین عناوین خبری باشگاه خبرنگاران که در روز یکشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: پول؛ خیال "سربازان فراری" را راحت کرد/ "فروش سربازی" در انتظار رای شورای نگهبان، قابلیت توقیف سرقفلی برای وصول مهریه، اعطای وام یک میلیون تومانی به عمره گذاران دانش آموز/ اعزام دانش آموزان به حج عمره تا پایان اسفند ادامه دارد و... است.


مهم ترین عناوین خبری باشگاه خبرنگاران که در روز یکشنبه منتشر شده است به شرح زير است:


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/12/3/2994912_108.jpg

 نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تا تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند اما باید منتظر نتیجه نظر شورای نگهبان در مورد این مصوبه مجلس باشیم که آیا آن را تایید خواهد کرد؟

یک حقوقدان گفت: ملك و سرقفلی جزء مستثنيات دين نيست، بنابراين همسر می‌تواند آن را توقيف و برای وصول مهريه به مزايده بگذارد.

مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب و برق و گاز برای یک ‌بار و در حد یک واحد مسکونی معاف شدند.


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/12/3/2994937_537.jpg

 «سید رضا صالحی امیری» رئیس کتابخانه ملی ایران گفت: برای توسعه هر چه بهتر و بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند یک جهاد و حرکت بزرگ کتابخوانی در کشور هستیم.

 «سید جواد رمضان نژاد»، مدیر شبکه افق ایده اولیه این شبکه را مفاهیم انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون کارهایی را با وزارت اقتصاد و سازمانهای مالیاتی دنبال می‌کنیم و در زمینه‌ی تفاهم‌نامه‌‌ای که با سازمانهای مالیاتی به امضا خواهیم رساند در حال چانه زنی هستیم.


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/12/3/2993382_116.jpg

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: 2هزار و 600 نفر از دانش آموزان پسر در قالب کاروان‌های دانش آموزی به حج عمره اعزام شدند که این اعزام‌ها تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: 2هزار و 600 نفر از دانش آموزان پسر در قالب کاروان‌های دانش آموزی به حج عمره اعزام شدند که این اعزام‌ها تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل ظرفیت کاروان های حج سال 94 خبر داد.


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/12/3/2994293_970.jpg

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رونق بازار مسکن در سال 94 گفت: رونمایی از مسکن اجتماعی در انتظار تأییدیه نهایی ریاست جمهوری است.

بهره برداری از راه‌آهن قزوین به آستارا تا سال 95 / پرونده مسکن مهر سال 95 بسته می‌شود وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت بسیار خوب راه‌آهن قزوین رشت به بندرانزلی و آستار خبر داد و گفت: با تأمین اعتبارات خارجی این راه‌آهن در سال 94 سعی خواهیم کرد در سال 95 این راه آهن را به بهره‌برداری برسانیم.

 بازار سکه امروز یکشنبه (3 اسفند 93) با دستمایه قرار دادن رشد نسبی دلار داخل ارزش سکه های طلایی را تقویت کرد که سکه بهار آزادی رشد 3 هزار تومانی را از آن خود کرد.

 رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: قیمت شیرینی تا پایان سال ثابت است و هیچگونه افزایش قیمتی را شاهد نخواهیم بود.





https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/12/3/2993573_699.jpg



دکتر ایرج حریرچی گفت: در خصوص ادامه طرح تحول نظام سلامت و تامین بودجه مورد نیاز آن طی سنوات آینده، برنامه ریزی بگونه‌ای بود که نوسانات قیمت نفت طرح را دچار تغییر در مسیر نکند.


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/12/3/2995497_740.jpg

 مراسم معارفه مشاور و مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران امروز با حاشیه‌هایی در محل سالن اجتماعات اداره کل استان تهران به پایان رسید.

 مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: در مورد مسئله حق رشد پیام صادقیان اگر از طریق فدراسیون فوتبال به نتیجه‌ای نرسیدیم، با فیفا نامه نگاری خواهیم کرد.

رئیس کارگروه واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی گفت: مبلغ اولیه از 40 درصد به 20 درصد تغییر پیدا کرده است، براین اساس احتمال حضور خریداران در مزایده دوم وجود دارد.

مقامات ارشد کشورهای جنبش عدم تعهد خواستار همکاری بیشتر در زمینه علم و فناوری با ایران هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: مجوز پذیرش دانشجو در 5 موسسه غیر انتفاعی به صفر رسیده است که تا این موسسات امتیاز مطلوب کسب نکنند امکان بهبود وضعیت وجود ندارد.


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/12/3/2994984_709.jpg

 نشریه "گالف بیزنس" در گزارشی نوشت: موفقیت های بانک های ایران در دادگاههای اتحادیه اروپا ، موجب پیچیده شدن مسئله تحریم های ایران شده است.

دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ایران را به دخالت در کشورهای عربی متهم کرد.

 با پیوستن فیزیکدانانی همچون دکتر صالحی به تیم مذاکره کنندگان هسته ای، این مذاکرات فنی تر شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار