نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر گفت: موضوع ریزگرد‌ها ۱۰ سال است که استان ایلام را زجر می‌دهد و میراث طبیعی ما از جمله جنگل‌های بلوط را نابود کرده و سینه مردم نیز از فشار ریزگرد‌ها در درد و رنج است.

ریزگرد‌ها 10 سال است که استان ایلام را زجر می‌دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی‌محمد احمدی نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۳ اسفند ماه) مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به پدیده ریزگرد‌ها در جنوب و جنوب غرب کشور، گفت: متاسفانه همزمان با هجوم ریزگرد‌ها دو هفته است که در جنوب استان ایلام و شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر، بخش وسیعی از این استان در خاموشی بسر می‌برد.

وی افزود: با وجود تذکرات و پیگیری‌هایی از سوی نمایندگان به عمل آمد ولی وزارت نیرو هیچ اراد‌‌ای برای حل این معضل ندارد و مردم استان ایلام با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، نانوایی‌ها تعطیل، پمپ بنزین‌ها خاموش و بانک‌ها نیز تعطیل است و مراکز بهداشتی و درمانی، خدمات تصویری و آزمایشگاهی ارائه نمی‌کنند، متاسفانه بار‌ها این موضوع را به دولت و وزیر نیرو تذکر داده شده، اما وزیر فقط به گفتاردرمانی اکتفا می‌کند.

احمدی اضافه کرد: در این سرمای شدید که ریزگرد‌ها نیز عرصه را برای مردم تنگ کرده، درست در زمانی که مجلس برای وزارت نیرو افزایش تعرفه و افزایش درآمد برای وزارت نیرو در نظر می‌گیرد، شاهد چنین اتفاقی در محروم‌ترین نقطه کشور هستیم که برق و آب و امکانات و امکانات رفاهی به مدت ۷۲ ساعت قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: از ریاست مجلس‌ می‌خواهم این موضوع را در دستور کار قرار دهد تا مشکل مردم به صورت جدی بررسی و حل شود.

نماینده مردم دهلران در ادامه تذکر خود خطاب به ابتکار گفت: موضوع ریزگرد‌ها ۱۰ سال است که استان ایلام را زجر می‌دهد و میراث طبیعی ما از جمله جنگل‌های بلوط را نابود کرده و سینه مردم نیز از فشار ریزگرد‌ها در درد و رنج است، اما متاسفانه مواجهه دولت عادلانه نبود؛ گویا فقط خوزستان درگیر این مشکل بود.

وی افزود: اگرچه خوزستانی‌ها برادران ما هستند، اما مشکل پیش آمده مربوط به جنوب غرب و جنوب کشور بود و نه فقط خوزستان و امیدواریم در تخصیص اعتبارات و امکانات مواجهه دوگانه به عمل نیاید.

احمدی همچنین در پایان خطاب به وزارت کشاورزی خاطر نشان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید با پرداخت توأم باشد؛ ذرت کاران ایلامی چند ماه است که محصول خود را تحویل دولت داده‌اند و اما درصدد خرید نهاده‌ها هستند، زیرا کشت چندگانه دارند، اما کسی از مسئولان پاسخگوی پرداخت مطالبات آن‌ها نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار