سازمان هواشناسی اعلام کرد

وزش باد شدید و گرد و خاک در غرب، شرق و نیمه جنوبی کشور/ تهران، کاهش دما تا 4- درجه و وزش باد شدید

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور؛ در سه روز آینده در کل کشور به غیر از مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، بارش باران، گاهی وزش باد، در مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "یکشنبه سوم اسفند ماه 93" برای جنوب غرب، دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس، سواحل دریای خزر، مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور و با شدت ضعیف تری برای غرب و شمال غرب کشور به تناوب بارش باران، رعد و برق وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود و شدت بارش در این روز در سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و فارس خواهد بود.

براساس این گزارش، امروز در پاره ای از نقاط شرق و جنوب شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد و در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور نیز وزش باد شدید خواهد بود که وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این نواحی دور از انتظار نیست. همچنین دمای هوا در اکثر مناطق کشور طی امروز و فردا 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

قابل ذکر است، فردا با حرکت این سامانه به سمت شرق از میزان ابرناکی در نیمه غربی کشور کاسته می شود و بارش در استان های واقع در شرق دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق بصورت پراکنده در جنوب کشور ادامه می یابد و روز سه شنبه بارش های پراکنده خواهیم داشت و از اواخر وقت سه شنبه در نیمه غربی کشور افزایش ابر رخ می دهد. همچنین امروز دریای خزر، امروز و فردا و صبح سه شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهند بود.

شایان ذکر است، امروز بارش باران و برف در استانهای چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، اردبیل، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی و بارش باران در استانهای خوزستان، فارس، ایلام، جنوب کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رخ خواهد داد و با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی مناطق ذکر شده و اختلال در تردد جاده ای توصیه می شود که اقدامات لازم از قبیل تجهیز به زنجیر چرخ و ... به عمل آید.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون شهرکرد با کمینه دمایی 14- درجه و اردبیل و اراک با کمینه دمایی 11-  درجه و تبریز و زنجان با کمینه دمای 10- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 28 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش بادشدید و فردا، کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر گاهی وزش باد و روز سه شنبه، کمی ابری گاهی وزش باد  و شهر تهران امروز، صاف پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 6 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 4- درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 4 درجه بالای صفر است و وزش باد در تهران در حال حاضر 10 متر بر ثانیه و 36 کیلومتر بر ساعت است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

1

10-

فارس

11

3-

آذربایجان غربی

3

7-

قزوین

3

7-

اردبیل

0

11-

قم

12

3-

اصفهان

5

5-

کردستان

7

6-

البرز

4

6-

کرمان

14

2

ایلام

7

0

کرمانشاه

4

2-

بوشهر

16

9

کهکیلویه و بویراحمد

4

6-

تهران

6

4-

گلستان

13

2

چهارمحال و بختیاری

2

14-

گیلان

6

0

خراسان جنوبی

9

0

لرستان

7

0

خراسان رضوی

5

0

مازندران

9

4

خراسان شمالی

1

3-

مرکزی

2

11-

خوزستان

13

5

هرمزگان

28

20

زنجان

1

10-

همدان

3

9-

سمنان

8

0

یزد

9

1

سیستان و بلوچستان

15

5

 

 

 

            
انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، تهران ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار