وجود "ولادیمیر پوتین"، باعث افزایش حس میهن پرستی در روسیه شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورونیوز، روز گذشته هزاران روسی در اعتراض به آنچه حوادث میدان کیف(خیزش مردم اوکراین در سال 2014 که به سرنگونی دولت ویکتور یانوکویچ، رییس جمهوری پیشین این کشور منجر شد) نامیدند در مسکو راهپیمایی کردند.

برگزار کنندگان این تظاهرات انتظار داشتند 10 هزار نفر در آن شرکت کنند. اما پلیس اعلام کرد 35 هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کرده بودند. این تظاهرات که "تظاهرات ضد میدان" نام گرفته است در واقع نوعی نمایش قدرت بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در حمایت از ولادیمیر پوتین سر می‌دادند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات هر گونه خیزش مردمی به سبک آنچه سال گذشته در میدان کیف پایتخت اوکراین صورت گرفت برای روسیه را رد کردند. 

به هر حال، اکنون که یک سال از خیزش مردم اوکراین می گذرد و اوکراین با چنین مشکلاتی مواجه شده است، میهنی پرستی در روسیه گل کرده است.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات می‌گوید به اینجا آمده است تا از روسیه حمایت کند چون در آینده ای نزدیک جنگ ممکن است به این جا نیز برسد زیرا آمریکا چنین چیزی را می خواهد. وی افزود برای شرکت در هر جنگی آمادگی دارد اما حالا باید دید که چه جنگی باشد. 

یک شرکت کننده دیگر که در این تظاهرات شرکت کرده است در این باره می گوید اگر ما پوتین را نداشتیم ما نیز شاهد حوادث میدان کیف، در یکی از میدان های مسکو بودیم.اما حالا که می بینیم پوتین اوضاع را این گونه اداره کرده است بسیار به خود می بالم که چنین رئیس جمهوری داریم. 

بر اساس اعلام شبکه های اجتماعی، از دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاهها برای شرکت در این تظاهرات دعوت شده بود.

روز گذشته نیز تظاهرات کوچکی در حمایت از خیزش مردمی میدان کیف، در مقابل سفارت اوکراین در مسکو برگزار شد که در نتیجه آن پنج نفر بازداشت شدند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار