ریس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران:

حضور نمایندگان دیگر کشورها در نمایشگاه زنان و تولید ملی/اجرای طرح آزمایشی در شهرری گامی برای یک حرکت ملی

فیروزفر اعلام کرد: در آینده نمایشگاه زنان و تولید ملی با حضور میهمانان خارجی همراه خواهد بود تا آنها هم از تجریه شهرداری تهران در این حوزه بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فهیمه فیروزفر رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهراندر اظهار کرد: در سال جاری مرکز ارتباطات اسلامی از بانوان مسئول در امور زنان سایر کشورهای اسلامی دعوت کرده بود که با حضور در ایران ، تجربیات کسب شده در حوزه بانوان را در اختیار آنها قرار دهیم. در این رابطه از مرکز توانمندی سازی زنان سرپرست خانوار نیز دعوت شد تا از این تجربه گفته شود و بازدیدی از مراکز کوثر شهرداری تهران صورت گرفته به طوری که در جریان این بازدید ، آنهااز اقداماتی که برای  زنان سرپرست خانوار صورت گرفته بود شگفت زده شدند.

فیروز فر افزود: این تجربه به اندازه ای با استقبال مواجه شد که مرکز ارتباطات  اسلامی از ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران دعوت کرد تا در هفته های فرهنگی سایر کشور های اسلامی شرکت کنیم. 

رییس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در ادامه اعلام کرد : به دنبال برقراری این ارتباطات و حتی حضور میهمانان چینی در ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مقرر شد امکان حضور برای کشورهای افغانستان، ترکیه ، پاکستان و هند در نمایشگاه زنان و تولید ملی موردبررسی قرار گیرد تا امکان فعالیت های مشترک و بهره مندی از تجربیات موفق شهرداری تهران در این زمینه شکل گیرد .  
 
*طرح آزمایشی شهر ری گامی برای یک حرکت ملی 

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به همکاری شهرداری تهران در اجرای طرح پایلوت شناسایی زنان سرپرست خانوار شهرری گفت: در این طرح آزمایشی برای نخستین بار تمام زنان سرپرست خانوار شناسایی و تحت پوشش قرار می گیرند.

 فیروزفر همچین  درباره حضور شهرداری در طرح آزمایشی شناسایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر ری تصریح کرد: شهر ری هم دارای بافت روستایی و هم بافت شهری است. پیاده سازی الگوی توانمندسازی زن سرپرست خانوار شهرداری در این منطقه نشان می دهد که اگر قرار است این طرح به صورت ملی و کشوری پیاده شود چه جوانبی دارد چرا که اگر این طرح در منطقه ای دیگر مثل منطقه 17 که ابتدا انتخاب شده بود ، اجرا می شد، موضوع زن روستایی قابل بررسی نبود اما اجرای این طرح در منطقه 20 فرصت توجه به زن سرپرست خانوار در منطقه کشاورزی را انجام می دهد.  

 زمانی که شهرداری تهران، موضوع توانمندسازی را آغاز کرد، زنانی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و سایرنهادهای حمایتی بودند،تحت پوشش قرار نمی گرفتند چرا که هر نهادی مسئولیت خود را دارد و این مرکز فقط به دنبال جذب زنان سرپرست خانواری بود که تحت هیچ حمایتی نبودند اما اکنون که به دنبال گسترش کار هستیم تمام زنان سرپرست خانوار در یک سیستم قرار می گیرند.

رییس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار همچنین گفت: در این طرح آزمایشی برای نخستین بار تمام ظرفیت های ارگان های مربوطه از جمله وزارت صنعت ، معدن ، تجارت که امکان اشتغالزایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. سایر نهادها همچون معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، در سطح شورای راهبردی وزارت کار، سازمان فنی وحرفه ای کشور، جهاد کشاورزی، مشاور بانوان وزارت آموزش و پرورش، مشاور بانوان وزیر کشور، مشاور بانوان وزارت نفت، وزارت ارتباطات و مشاور استاندار و مدیر کل بانوان و خانواده در این کارگروه حضور دارند تا با یک هم افزایی الگوی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر ری پیاده شود. 

فیروزفر تصریح کرد: حسن طرح آزمایشی شهرستان ری آن است که بخش آموزش به عهده سازمان آموزش فنی حرفه ای است و بخش جذب کارآفرین ها را یک وزارت خانه دنبال می کند.
مشکل بیمه هم با حضور وزارت کار حل می شود. به طوری که با اجرای این طرح سهم هر نهاد در پی برد الگوی توانمند سازی زن سرپرست خانوار شناخته می شود و حتی مشکلات قانونی هم شناخته شده و راهکارهای جدید ارائه می شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:  تاکنون 17هزار زن سرپرست خانوار در  ستاد توانمندی سازی شهرداری تهران شناسایی شده اند که از این تعداد  6 هزار نفر تحت آموزش و توانمند سازی قرار گرفته اند و امکان جذب افراد بیشتر تا سقف 10 هزار نفر هم وجود دارد. به طوری که در حال فراهم کردن مقدمات  پذیرش 4 هزار نفر دیگر از طریق الگوی توانمندسازی زن سرپرست خانواده هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، زن ، تولید ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار