حجت‌الاسلام و المسلمین علوی در اجلاس اقتصاد مقاومتی:

تعاملات سازنده اقتصادی در جهت برقراری امنیت یک ضرورت است

وزیر اطلاعات گفت: امروز نقش مجموعه‌ها، سازمان‌ها، اتحادیه‌های بین‌المللی در روابط ها کمتر از نقش کشورها نیست بنابراین فراهم کردن بستر برای شکل گیری همکاری و هم‌افزایی کشور با جنبه‌های مشترک که از جمله آن‌ها اشتراک در منطقه بوده و این یک ضرورت است.

تعاملات سازنده اقتصادی در جهت برقراری امنیت یک ضرورت است
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی" در نخستین روز اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط اقتصادی با تاکید بر نقش استانداران و سفرا اظهار داشت: امروز نقش مجموعه‌ها، سازمان‌ها، اتحادیه‌های بین‌المللی در روابط ها کمتر از نقش کشورها نیست بنابراین فراهم کردن بستر برای شکل گیری همکاری و هم‌افزایی کشور با جنبه‌های مشترک که از جمله آن‌ها اشتراک در منطقه است یک ضرورت است.  
 
وی با اشاره به این که حرکت امروز وزارت کشور و وزارت امور خارجه با حضور استانداران و سفرای کشور و هم چنین سفرای کشورهای منطقه مقیم در تهران یک حرکت مبارک است گفت: یکی از منافع مشترک کشورهای منطقه امنیت است که نقش بسیار ارزشمندی در رشد، توسعه مبادلات سازنده، اقتصادی بین کشورهای منطقه را ایفا می‌کند.
 
وزیر اطلاعات در ادامه افزود: به همین دلیل است که ما در این جهت احساس می‌کنیم همکاری سرویس‌های اطلاعاتی منطقه در جهت بسترسازی برای امنیت تعاملات سازنده و روابط اقتصادی یک ضرورت است و با اغلب سرویس‌ها، سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه ارتباط و تعامل داریم و روابط مثبت و سازنده‌ای برقرار است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین علوی اظهار داشت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تلاش را دارد که امنیت را در عرصه‌هایی از جمله فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند و امیدواریم با هم‌افزایی که با سایر دستگاه‌ها خواهیم داشت تا خون زندگی ساز پویایی و تکاپوی اقتصادی را در راهبرد بین کشورهای منطقه جاری کنیم. 

وی با بیان این که کشوری اگر بخواهد فرهنگ عبودیت حاکم شود باید امنیت را برقرار و اقتصاد را پویا کند، گفت: امیدواریم این حرکت مسیر پویای اقتصادی را فراهم کند.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: وزارت اطلاعات با سایر دستگاه‌ها این اراده را دارند که بستر امنیت را فراهم کنند. امیدواریم دست به دست داده و وزارت کشور و وزارت خارجه و امور اتاق بازرگانی که نماد بخش خصوصی است و همچنین اراده مردمی در حرکت اقتصادی و حضور دستگاه‌های امنیتی و وزارتخانه‌های اقتصاد، دارایی و صنعت آغازی برای ایجاد ثبات در جهت رشد و اعتلای منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار